Aprilie aduce surprize pe Scena Digitală a Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu. Printre ele se numără premiera „Doi pe un balansoar”, în regia lui Dan Glasu, și spectacolul internațional „Ravel – Bolero: Cântecul Dansului”, de Gregory Maqoma.
Spectatorii abonați la această platformă online vor avea la dispoziție, în luna aprilie, și producții precum „Călătoriile lui Gulliver”, „Conferința iraniană”, „Ceea ce ziua datorează nopții” și „Mici crime conjugale”.
„Doi pe un balansoar”, spectacol ce îi are în distribuție pe Cristina Blaga-Tomuș și Andrei Gîlcescu, prezintă, într-un fel, iluzia așa-numitului „vis american”. „După o răsunătoare carieră internațională, iată că „Doi pe un balansoar” de William Gibson poposește ca opțiune repertorială pe scena Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu. „Doi pe un balansoar” este o incitantă poveste de dragoste dintre un bărbat și o femeie. Profund marcați de experiențe negative cu foștii lor parteneri de viață, cei doi reușesc, într-un final în drumul unuia către celălalt, să-și vindece rănile și să spere la o dragoste sinceră și adevărată. În distribuție sunt doi actori care fac pe deplin dovada unui strălucit examen de maturitate profesională, spune regizorul Dan Glasu.
„Cântecul Dansului”, online
„Ravel – Bolero: Cântecul Dansului”, într-o coregrafie semnată de Gregory Maqoma, prinde viață datorită artiștilor: Otto Nhlapo, Ernest Baleni, Roseline Keppler, Mahlangu Paulette Lungile, Sinazo Bokolo, Thulisile Binda, Katleho Lekhula, Smangaliso Ngwenya, Nthutuko Mbuyazi, Thabang Mkhwananzi, Xolisile Bongwana, S’busiso Shozi, Simphiwe Bonongo și Itumeleng Tsoeu.
Gregory Maqoma, coregraf renumit pe plan mondial, dansator, antreprenor social și deținător al titlului „Chevalier de L’ordre des Arts et Lettre”, oferit de guvernul francez, dă viață pe scenă personajului Toloki, bocitorul născocit de autorul Zakes Mda, în acest spectacol intitulat „Ravel – Bolero: Cântecul Dansului”. Mda a devenit renumit pe plan internațional cu romanul „Ways of Dying” (1995), prima sa carte de referință în care apărea personajul de neuitat Toloki, un bocitor profesionist care participa la înmormântările locale în timpul tranziției Africii de Sud de la Apartheid la democrație.
„Textul lui Mda are rădăcini adânci în valorile și etica africană și oferă o perspectivă mai largă asupra Africii de Sud, văzută ca un animal complex cu culturi unice. În „Cion”, continuarea romanului „Ways of Dying”, Mda reia personajul lui Toloki după zece ani. Precum însuși autorul, personajul trăiește acum în Statele Unite, unde descoperă povestea sclavilor fugari, strămoșii unei familii sărace din sud. În acest spectacol , Maqoma își trage inspirația din personajul multifațetat Toloki, care dansează de unul singur, dar apoi este acompaniat de opt dansatori talentați. Acțiunea se petrece pe fundalul norului întunecat care plutește deasupra țării în care s-a născut, Africa de Sud, de care personajul se folosește pentru a își confrunta fricile”, arată reprezentanții TNRS.
Platforma de video-on-demand Scena Digitală, distinsă cu premiul special UNITER, aduce și în acest an iubitorilor de arte ale spectacolului peste 36 de spectacole de teatru, teatru-film, dans și filme ale Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS).
Scena Digitală poate fi vizionată pe bază de abonament sau bilet individual. Detalii despre bilete și abonamente sunt disponibile pe site-ul www.scena-digitala.ro.