Dacă în anii trecuţi nu se punea accent pe această secţiune, în perioada crizei când competiţia pe piaţa muncii este din ce în ce mai aprigă, candidaturile devin din ce în ce mai emancipate, mai atent elaborate, iar hobby-urile şi-au recăpătat poziţia pe care o merită. Deşi sunt plasate la sfârşitul CV-ului, recrutorii sunt instruiţi să acorde un interes maxim acestei rubrici, deoarece aduce informaţii despre omul din spatele profesionistului prezentat în prima parte a CV-ului şi despre personalitatea lui. Atrage atenţia! Nu minţi! Majoritatea oamenilor sunt tentaţi să apeleze la sinceritate atunci când sunt întrebaţi ori când trebuie să scrie despre pasiunile lor, pentru că este considerată o zonă liberă şi personală. Tocmai aici apare greşeala care descalifică multe candidaturi: exact la sfârşitul prezentării se răstoarnă întreaga imagine pozitivă conturată prin rubricile anterioare. De exemplu, un aplicant pentru poziţia de agent vânzări, care şi-a întocmit în mod impecabil candidatura, la final declară că-i plac călătoriile pe munte de unul singur. Fiecare detaliu care apare în CV trebuie gândit astfel încât să atragă atenţia angajatorului, fie că este vorba de obiectiv, de experienţa acumulată, de formarea profesională sau de petrecerea timpului liber, şi toate elementele trebuie corelate între ele astfel încât ele să se susţină unul pe celălalt, nu să se contrazică. Dar, atenţie! Nu cădeţi în extrema cealaltă, fiind nevoiţi să minţiţi pentru a vă potrivi postului. S-ar putea ca la interviu să fiţi întrebat despre muzică clasică pe care o ascultaţi. ªi nu exageraţi cu un text mult prea lung, deoarece angajatorul ar putea înţelege că primează viaţa personală şi timpul liber în detrimentul activităţii profesionale. Diferenţiază candidatura! Aşadar, recomand completarea acestei secţiuni, pentru a vă pune încă o dată în valoare, pentru a vă evidenţia punctele forte şi a vă recomanda drept candidatul ideal. Este de preferat să renunţaţi la formularea clasică: muzică, lectură, sport, film, deoarece nu mai reţine atenţia angajatorului şi este prea banală. Aplicând pentru un post în domeniul business nu este greşit să precizaţi că practicaţi cu plăcere jogging-ul sau alpinismul. În acest caz, angajatorul îşi va imagina un candidat orientat spre rezultate şi ascensiune, iar dacă aplicaţia se referă la domeniul ordinii publice, printre sutele de CV-uri angajatorul va fi impresionat de candidatul care practică artele marţiale în timpul liber. Pentru cei care vânează poziţii de top management, preocupările extraprofesionale vor fi situate la nivelul lor financiar şi intelectual cum ar fi schiul, scufundările în Marea Roşie şi bineînţeles călătoriile în străinătate. Pentru a fi credibile costul activităţilor extraprofesionale trebuie să ajungă la 10-12% din salariu Gabriela Pleşca, Senior Recruiter HR, Formator specialist resurse umane & comunicare Centrul de formare profesională STAFF 2000 Aşteptăm cu deosebit interes întrebările dvs. pe adresa [email protected]
Cele mai citite
Ultimele știri
„Îndrăzniți să-L iubiți pe Dumnezeu!” – Mesajul părintelui Octavian Blaga despre Iubire
Luni, 25 noiembrie 2024, Aula Facultății de Teologie din Sibiu a găzduit conferința „Și dacă Iubirea e ceea ce...