30.7 C
Sibiu
duminică, iulie 7, 2024

Va fi interzisă vânzarea autoturismelor pe benzină și motorină din 2035?

Publicitate

Cele mai citite

Parlamentul European va vota, astăzi, propunerea de interzicere a comercializării de mașini pe benzină sau motorină începând cu 2035.
Propunerea de interzicere a comercializării de mașini pe carburație a fost făcută de Comisia Europeană și are ca obiectiv transformarea industriei producătoare de mașini, care în prezent este responsabilă pentru o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră din UE. O decizie privind interzicerea lor din 2035 le-ar forța pe acestea să se reorienteze imediat în investiții mai mari pentru conversia către autovehicule electrice, scrie Biziday.
Astăzi, parlamentarii europeni pot alege fie propunerea Comisiei Europene, fie pot susține o contrapropunere din partea Partidului Popular European de a schimba interdicția cu o reuucere cu 90% a volumelor actuale de mașini pe carburație comercializate, fără o dată fixă ​​de intrare în vigoare.
Susținerea unei reduceri totale a emisiilor până în 2035 fără introducerea unui nou sistem de creditare pentru combustibilii sintetici sau schimbarea modului în care sunt calculate emisiile producătorilor de automobile pentru a permite mai mult decât vehiculele electrice, ar însemna “limitarea alegerii consumatorilor, împiedicarea inovației și pierderea avantajului nostru competitiv”, a susținut Sigrid de Vries, lobbyist șef la Asociația Europeană a Furnizorilor de Automobile.
Opozanții planului spun că o eliminare completă a mașinilor diesel și pe benzină va distruge cea mai mare industrie a Europei, prin favorizarea vehiculelor electrice, încă insuficient dezvoltate de producătorii europeni. Europarlamentarul german Jens Gieseke, adversar al interzicerii totale a mașinilor pe carburație, a spus că “trebuie să realizăm reducerea emisiilor, asigurându-ne totodată că economia poate gestiona tranziția socială.”
El a mai susținut că nu are sens ca producătorii de automobile să fie forțați să extindă vânzările de vehicule electrice dacă electricitatea pe care șoferii o vor folosi pentru a încărca bateriile auto la rândul ei nu este produsă din surse curate.

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: Biciclist cu alcoolemie uriașă, rănit într-un accident din cauza neacordării de prioritate

Un biciclist băut a fost rănit, duminică după amiaza, într-un accident rutier produs pe DN 1, la ieșirea din...

Publicitate

Cele mai citite

Parlamentul European va vota, astăzi, propunerea de interzicere a comercializării de mașini pe benzină sau motorină începând cu 2035.
Propunerea de interzicere a comercializării de mașini pe carburație a fost făcută de Comisia Europeană și are ca obiectiv transformarea industriei producătoare de mașini, care în prezent este responsabilă pentru o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră din UE. O decizie privind interzicerea lor din 2035 le-ar forța pe acestea să se reorienteze imediat în investiții mai mari pentru conversia către autovehicule electrice, scrie Biziday.
Astăzi, parlamentarii europeni pot alege fie propunerea Comisiei Europene, fie pot susține o contrapropunere din partea Partidului Popular European de a schimba interdicția cu o reuucere cu 90% a volumelor actuale de mașini pe carburație comercializate, fără o dată fixă ​​de intrare în vigoare.
Susținerea unei reduceri totale a emisiilor până în 2035 fără introducerea unui nou sistem de creditare pentru combustibilii sintetici sau schimbarea modului în care sunt calculate emisiile producătorilor de automobile pentru a permite mai mult decât vehiculele electrice, ar însemna “limitarea alegerii consumatorilor, împiedicarea inovației și pierderea avantajului nostru competitiv”, a susținut Sigrid de Vries, lobbyist șef la Asociația Europeană a Furnizorilor de Automobile.
Opozanții planului spun că o eliminare completă a mașinilor diesel și pe benzină va distruge cea mai mare industrie a Europei, prin favorizarea vehiculelor electrice, încă insuficient dezvoltate de producătorii europeni. Europarlamentarul german Jens Gieseke, adversar al interzicerii totale a mașinilor pe carburație, a spus că “trebuie să realizăm reducerea emisiilor, asigurându-ne totodată că economia poate gestiona tranziția socială.”
El a mai susținut că nu are sens ca producătorii de automobile să fie forțați să extindă vânzările de vehicule electrice dacă electricitatea pe care șoferii o vor folosi pentru a încărca bateriile auto la rândul ei nu este produsă din surse curate.

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: Biciclist cu alcoolemie uriașă, rănit într-un accident din cauza neacordării de prioritate

Un biciclist băut a fost rănit, duminică după amiaza, într-un accident rutier produs pe DN 1, la ieșirea din...

Știri pe același subiect