11.3 C
Sibiu
vineri, noiembrie 7, 2025

CINEMATECA ASTRA FILM 2012

Cele mai citite

Sala Studio, Piaţa Huet nr.12, Sibiu/ ora 18.00

Luna februarie este luna documentarului românesc la Cinemateca Astra Film. Patru producţii recente care surprind: portretul unui rutean din Maramureş, portretul Reginei Maria, expulzarea romilor din Franţa şi evoluţia brandurilor româneşti de odinioară vor putea fi văzute în februarie, la Sala Studio, din Piaţa Huet, nr.12. Filmele au fost prezentate la Astra Film Festival 2011 şi au avut parte de un public numeros şi receptiv.
Evenimentul este organizat de Astra Film – CNM Astra Sibiu.

Cinemateca ASTRA FILM deschide un drum spre cunoaşterea lumii şi a oamenilor de pe întreg globul, prin prezentarea celor mai interesante filme documentare din ultimele două decenii, filme de non-ficţiune care au câştigat premii la festivaluri internaţionale celebre, filme selecţionate şi premiate la ASTRA FILM – festivalul de la Sibiu care a cucerit aprecierea şi admiraţia iubitorilor de cinema din toată lumea.
Sibiul are privilegiul unui festival unic în România „Astra Film Festival”, care atrage filme din toate colţurile lumii. Arhiva Astra Film cuprinde peste 4000 de filme documentare, filme care arată realităţile lumii contemporane dincolo de ceea ce prezintă televiziunile.
„Succesul Astra Film Festival şi cererea mare a publicului de a viziona documentare ne-au obligat, să revenim cu acest program.”, marturiseste Dumitru Budrala, director Astra Film.
Cinemateca Astra Film este un program de succes iniţiat în 2007 de Astra Film, în cadrul programului Sibiu Capitală Culturală Europeană 2007.
Cinemateca Astra Film a fost singurul program zilnic al anului cultural 2007, (365 de filme, 365 de ferestre spre lume) aducând în sala de cinema mii de cinefili.

Publicitate

ULTIMA VIOARĂ /THE LAST VIOLIN – 2 FEB.
Bjorn Reinhardt / Germania/2010/90 min

Ivan e rutean şi trăieşte într-un sat de munte. E un om care se pricepe la foarte multe lucruri. Ştie să cânte la o mulţime de instrumente, dar cele mai dragi îi sunt viorile sale. Construieşte drâmbe aproape din nimic. Pe deasupra, e un personaj cu mintea ageră şi cu carismă. Documentarul e partea a treia a unei trilogii rutene. E o pătrundere în profunzimea unui sat din Maramureş, unde autorul a trăit timp de mai mulţi ani, reuşind să dobândească o cunoaştere profundă a locurilor şi respectul şi prietenia oamenilor.

REGINA MARIA – ULTIMA ROMANTICĂ, PRIMA FEMEIE MODERNĂ/ QUEEN MARIA – LAST OF THE ROMANTICS, FIRST MODERN WOMAN – 9 FEB.
Sorin Ilieşiu/ România/2011/50 min

„Aveam şaptesprezece ani când am plecat spre tine”, îsi începea Regina Maria o mărturisire. „Eram tânără şi ignorantă, dar foarte mândră de ţara mea natală – chiar şi acum, sunt mândră că m-am născut englezoaică. Dar te binecuvântez, iubită Românie, ţara bucuriei şi a durerii mele, minunată patrie care locuieşti în inima mea”. Filmul este conceput ca o mărturisire la persoana întâi. Fragmente din biografia Reginei sunt redate în interpretarea celebrei Maia Morgenstern, al cărei profil apare pe fundalul imaginilor de arhivă.
CĂLĂTORIE DUS-îNTORS/ONE WAY ROUND TRIP – 16 FEB.
Mirel Bran, Jonas Mercier/ Germania/2010/90 min

în fiecare an, Franţa expulzează cam 10.000 de romi veniţi din România. Familia Duduveica a fost trimisă acasă după ce locuise la Boulogne-sur-Mer, în nordul Franţei, timp de trei ani. în acest răstimp, părinţii au fost în căutare de lucru, iar cei doi copii de 12 şi 15 ani fuseseră înregistraţi oficial de către autorităţi şi mergeau la scoală. întorşi în satul sărăcăcios din România, visul lor era să revină în Franţa. După multe aventuri, călătoria lor se sfârşeşte pe Riviera franceză, unde reuşesc să găsească adăpost şi să-şi trimită copiii la şcoală. Deşi trăiesc în continuare sub ameninţarea politicii guvernului francez îndreptate împotriva romilor, familia Duduveica a câştigat bătălia pentru moment.

METROBRANDING – O POVESTE DE DRAGOSTE INTRE OAMENI SI OBIECTE/ METROBRANDING – A LOVE STORY BETWEEN MEN AND OBJECTS – 23 FEB.
Ana Vlad, Adi Voicu/România/2010/90 min

Daca „vesticii” erau obisnuiti sa aleaga dintre sute de branduri, în România oamenii traiau o cu totul alta experienta: o singura marca pentru fiecare produs. De aici si importanta pe care aceste monobranduri a avut-o în vietile celor care le realizau, dar si a celor care le foloseau. Metrobranding spune povestea destinului spectaculos al celor sase branduri, altadata vedete ale epocii de aur: salteaua Relaxa, tenisii de Dragasani, bicicleta Pegas, motocicleta Mobra, becul de Fieni si masina de cusut Ileana. Au aparut aproximativ în acelasi timp, odata cu industrializarea socialista si în timp ce, în jurul fabricilor care le produceau, rasareau orase peste noapte, brandurile respective deveneau obiecte de cult în visele si în viata de zi cu zi a fiecarui român. Ce s-a ales de destinul lor, de oamenii din jurul lor si de micile orase industriale pe care le sustineau? Exista viata dupa moarte pentru marcile socialiste? Filmarile au avut loc în orasele care le produceau, si care au împrumutat pâna si numele lor. Altadata mândria României socialiste, acestea si-au pierdut complet identitatea, odata cu disparitia produselor. Un final trist pentru o poveste de dragoste ai carei protagonisti erau brandurile celebre de odinioara si oamenii din orasele mici, care astazi traiesc în umbra acestor produse.

 

Publicitate
spot_img
Cick
Ultimele știri

Tehnologie și inovație pentru industria din România, aproape de Sibiu

De 10 ani la Brașov, tehnologie și inovație pentru industria din România. Demo Metal Brașov 2025. 11–13 noiembrie 2025...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect