Săptămâna trecută, 9 autovehicule au fost ridicate de pe străzile din Sibiu din cauza proprietarilor care nu au răspuns la somațiile și anunțurile făcute public, iar pentru mai mult de 200 de mașini se parcurg procedurile legale ca SPADPP să le poată ridica.
Parcările din orașul Sibiu sunt limitate, iar mașinile abandonate sau fără stăpân sunt o reală problemă, pe care Serviciul Public Administrare a Domeniului Public și Privat (SPADPP) încearcă să o rezolve prin contactarea proprietarilor, dar de cele mai multe ori se recurge la ridicarea și valorificarea lor ca fier vechi.
În urma controalelor permanente efectuate în teren de către inspectorii SPADPP, în cursul anului 2022 au fost identificate 441 de autovehicule abandonate și fără proprietar pe domeniul public. După afișarea somațiilor, doar 215 de persoane au venit să își revendice mașinile, însă pentru restul de 226 de autovehicule se parcurg procedurile legale pentru ca SPADPP să le poată ridica.
Cât plătește proprietarul pentru a-și recupera mașina
Odată ce mașinile ajung în spațiul de depozitare, proprietarii care le revendică vor plăti taxa de ridicare de 100 lei, taxa de transport a autovehiculului de 100 de lei și tariful de depozitare a autovehiculului în valoare de 25 de lei/zi, dar și o amendă în valoare de 2.000 lei.
Pentru autovehiculele nerevendicate de proprietar sau pentru care nu s-a putut identifica proprietarul, cheltuielile prilejuite de ridicarea și depozitarea acestora se recuperează în urma valorificării autovehiculelor ca deșeuri de fier vechi printr-o licitație publică. Procedura este deschisă persoanelor fizice și juridice care dețin autorizație de mediu pentru dezmembrarea autovehiculelor. În acest an s-a organizat o licitație publică pentru valorificarea ca deșeuri de fier vechi a 45 autovehicule, suma obținută fiind de 62.440 lei