Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a amendat Blue Air cu 2 milioane de euro, după ce au fost înregistrate aproape 1.000 de plângeri la adresa companiei și peste 11 mii de zboruri anulate.
Blue Air a primit cea mai mare amendă acordată până acum de o autoritate, din cauza celor peste 11 mii de zboruri anulate în doar un an și pentru plângerile făcute la adresa companiei.
Pe lângă amendă, ANPC interzice companiei să mai pună la dispoziția călătorilor, pe piață, “oferte de zbor pentru care operatorul economic nu dispune de dotările/mijloacele/resursele necesare efectuării acestora” și să restituie contravaloarea serviciilor anulate în termen de cel mult 10 zile, notează Biziday.
ANPC precizează că Blue Air a anulat, în perioada 30.04.2021 – 30.04.2022, 11.289 de zboruri, pentru care erau făcute 178.405 rezervări, în valoare totală de aproximativ 66,5 milioane de euro, de către consumatorii din 20 de state membre ale Uniunii Europene. De asemenea, ANPC a primit 924 de reclamații cu privire la activitatea Blue Air.
“Odată cu aplicarea acestei amenzi contravenționale, echipa de control a propus, iar președintele ANPC, prin ordin, a dispus ca sancțiune complementară (…) încetarea contractului și restituirea contravalorii serviciilor anulate și a compensațiilor aferente în termen de maximum 10 de zile, cu respectarea opțiunii consumatorilor și cu raportare la toate rezervările anulate și pentru care operatorul economic nu a procedat la restituirea corespunzătoare a sumelor datorate, inclusiv compensații, în urma anulării zborurilor survenite ulterior datei de 30.04.2022”, se arată în comunicatul ANPC.
Pe lângă Blue Air, Wizz Air și Ryanair sunt și ele vizate de o anchetă a ANPC, după ce peste 600 de călători au reclamat activitatea companiilor.