Cu prilejul Zilei Europene a Protecţiei Datelor, InfoCons atrage atenția că 80% dintre consumatorii români permit utilizarea datelor personale în scopuri publicitare.
Cele mai recente date din Studiul privind utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor (TIC) în gospodării și de către indivizi arată că 1 din 2 persoane cu vârste cuprinse între 16-74 de ani a refuzat să permită utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare atunci când utilizează internetul în scopuri private în perioada precedentă de 3 luni.
În plus, 46% au raportat că au permis accesul restricționat doar la locația lor geografică sau au refuzat accesul complet la aceste informații.
Mai puțini (40%) cetățeni UE citesc declarațiile politicii de confidențialitate înainte de a furniza date cu caracter personal, iar 33% au verificat că site-ul pe care și-au furnizat datele este sigur.
Cele mai mari ponderi au fost observate în
– Olanda (73%);
– Finlanda (70%);
– Danemarca și Germania (ambele 63%) ;
– Spania (62%).
În schimb, cele mai mici ponderi s-au înregistrat în
– Bulgaria (10%);
– România (20%);
– Grecia (29%);
– Slovacia (30%) ;
– Letonia (32%).
Din studiu a reiesit faptul că cel mai cunoscut tip de furt de identitate este skimming-ul – clonarea cardului la utilizare, în procent de 64.2%.
– Alte tipuri cunoscute de furt de identitate au reieșit a fi:
– phishing-ul (57%);
– spam(57.5%);
– furtul prin intermediul rețelelor de socializare (46,8%).