În anul 2022, operatorii STS au preluat 10.248.377 de apeluri. Urgențele au reprezentat 57,82% din numărul total al apelurilor recepționate.
Diferența de 42,18% au fost non-urgente: solicitări de informații privind traficul rutier sau mersul trenurilor, comenzi de taxi și livrări de mâncare, sesizări privind pensiile sau diverse servicii de stat, precum și alte solicitări pentru care nu era necesară intervenția de urgență a echipajelor specializate, potrivit STS.
Ajutor pentru urgențe inclusiv în limbi străine
În 2022, numărul apelurilor de urgență preluate într-o limbă străină a crescut cu 16% față de anul precedent. S-au înregistrat 24.383 de astfel de apeluri față de 20.944, în 2021. Numărul apelurilor la 112 procesate în limba ucraineană și rusă a crescut la peste 1.000 în 2022 față de anul 2021, când au reprezentat mai puțin de 50 de cazuri.
Județele cu cel mai ridicat procent de cazuri de urgență, raportat la numărul total de apeluri înregistrate la respectivul Centru 112:
1. București-Ilfov – 66,41%
2. Alba – 66,24%
3. Cluj – 66,16%
Județele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente, raportat la numărul total de apeluri înregistrat la respectivul Centru 112:
1. Gorj – 64,86%
2. Mureș – 58,03%
3. Covasna – 55,70%