3.1 C
Sibiu
luni, noiembrie 25, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Finanțare pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) la Școala Gimnazială Laslea

Cele mai citite

900.140,00 lei e finanțarea pe care a obținut-o Școala Gimnazială Laslea în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS). Proiectul e finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 15-Educație, runda 1, cod proiect F-PNRAS-1-2022-0130.

Prin implementarea acestui proiect, aplicanții își propun reducerea și prevenirea abandonului școlar, creșterea rezulatelor școlare, a rezultatelor la Evaluarea Națională și stimularea motivației elevilor în ceea ce privește implicarea lor în tot demersul educațional.

Activitățile de prevenție, de intervenție și de digitalizare incluse în proiect implică elevii de la ciclul gimnazial din cadrul Școlii Gimnaziale Laslea și Mălâncrav.

Între activitățile derulate în cadrul proiectului F-PNRAS-1-2022-0130 în anul școlar 2022-2023 se înscriu:

Activități de prevenție:

  1. Ore remediale și de pregătire suplimentară la limba română și matematică;
  2. Activități sportive și jocuri
  3. Activități de „Terapie prin artă”
  4. Consiliere psihologică de grup

Activități extrașcolare:

  1. Excursia organizată în perioada 17-19 februarie 2023, în cadrul căreia elevii au fost cazați la Bran, au beneficiat de 3 mese pe zi,  au asistat la momente din cadrul Cupei mondiale de sărituri de la Râșnov, au avut momente de distracție și recreere la Paradisul Acvatic din Brașov și au vizionat un film la cinematograf;
  2. Excursia organizată în data de 29.05.2023 la Sibiu, în cadrul căreia elevii au vizitat Muzeul Civilizației Populare Tradiționale „ASTRA” și Gradina Zoologica din Sibiu;
  3. Competiția sportivă „Cupa PNRAS”, organizată în data de 30.05.2023, la care au participat elevii și cadrele didactice de la ciclul gimnazial și au desfășurat o competiție sportivă de fotbal, cursă de alergare pentru fete și o cursă de alergare pentru cadrele didactice. Participanții la competiție au beneficiat gratuit de premii, pizza, desert și răcoritoare.

Activități de formare

În cadrul activităților de formare, șase  cadre didactice au finalizat cursul de formare profesională „Managementul situațiilor de bullying din învățământul preuniversitar”.

În vacanța de vară vor continua activitățile specifice programul derulat, cu renovarea spațiului comun din cadrul școlii (coridoare, grupuri sanitare), amenajare curții școlii, înființarea unui cabinet C.D.I., dotarea cabinetului de informatică cu dispozitive digitale moderne (laptopuri, imprimante, display interactiv, stații de încărcare).

Ce spun profesorii implicați în cadrul proiectului

Director, prof. ing. Roth Kristian-Otto – manager proiect: ”Implementarea proiectului PNRAS în cadrul școlii noastre este un adevărat succes, dar implică și foarte multă muncă. Dorim prin acest proiect să încurajăm elevii școlii noastre să participe cu drag la orele remediale și activitățile proiectului, să diminuăm riscul de părăsire timpurie a școlii și să creăm un loc unde elevii noștri să se simtă bine, un loc unde pot crește frumos și să se pregătească pentru un viitor mai bun. Activitățile desfășurate până în prezent au adus multe momente de bucurie, satisfacție și zâmbete în rândul elevilor, dar și în rândul cadrelor didactice implicate în implementarea activităților. Îmi propun prin acest proiect ca elevii să beneficieze de cele mai bune și moderne condiții din punct de vedere al infrastructurii școlii, să beneficieze de un climat pozitiv și incluziv, în care să își dezvolte abilitățile socio-emoționale, de colaborare și să fie determinați să finalizeze ciclul gimnazial în cadrul școlii noastre. În cadrul orelor remediale și de pregătire pentru examenele naționale, am fost plăcut surprins, să observ că participă un număr foarte mare de elevi care fac parte din grupul țintă, dar și elevi care au ales să rămână peste program, să participe la pregătirea suplimentară, făra a face parte din grupul țintă. Mulțumesc pe această cale colegilor din echipa de management și echipei de implementare din cadrul ISJ Sibiu pentru implicarea în cadrul PNRAS.”

Prof. Boitor Tiberiu Ștefan- prof. coordonator activități de „Terapie prin artă”: „Avem bucuria și satisfacția deosebită, ca în acest an școlar 2022-2023, să beneficiem și să putem lucra la Școala Gimnaziala Laslea și structura Mălâncrav cu programul PNRAS ; un program educațional de sprijin și de încurajare pentru elevi, deosebit de bun și eficient.

Am constatat, în calitate de prof diriginte și responsabil cu activități în cadrul proiectului, că programul PNRAS, a avut un impact deosebit, în  rândul  elevilor noștri, care de la bun început s-au implicat în  realizarea activităților și obiectivelor programului, dând dovadă și de o curiozitate față de aceste lucruri, care pentru mulți au reprezentat noutăți . Pe parcursul derulării acțiunilor, elevii au manifestat  seriozitate și dovadă de participare responsabilă, totodată fiind și foarte entuziasmați”.

Prof. Ursu Ana Mirela- prof. coordonator ore remediale de matematică: „În activitatea școlii noastre, proiectul PNRAS a oferit elevilor în  anul școlar 2022-2023, activități de comunicare și deschidere prin excursii organizate la Bran și Sibiu, ore remediale de limba română și matematică, oferind posibilitatea de a se pregăti constant pentru susținerea Evaluării Naționale și îmbunătățirea rezultatelor școlare”.

Prof. Munteanu Alina Cristina- prof. coordonator ore remediale de limba română: „Activitățile realizate în cadrul PNRAS la limba română au fost de un mare impact, stimulând dorința de a veni la școală, randamentul și motivația elevilor, ajutând astfel și la combaterea abandonului școlar”.

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: A murit Gheorghe Vaida, antrenor de tenis de masă la Romgaz Mediaș

Antrenorul Gheorghe Vaida, care a descoperit-o pe multipla campioană Andreea Dragoman, a încetat din viață.Anunțul a fost făcut pe...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect