Astăzi, la ora 12:00, primul utilaj pentru forajul tunelurilor de la Ormeniș și Racoș se pune în mișcare pe lotul 2 al magistralei CFR Brașov – Sighișoara.
Proiectul, cu o întârziere de trei ani și jumătate de la semnarea contractului cu un constructor din Grecia, presupune construirea a două tuneluri cu o lungime totală de 24 de kilometri, potrivit Radio România Actualități.
Modernizarea liniei de tren Brașov-Sighișoara, evaluată la șase miliarde de lei fonduri europene, are ca scop atingerea unei viteze maxime de 160 de kilometri pe oră pentru trenurile de călători și 120 de kilometri pe oră pentru cele de marfă.
CNCF CFR SA și asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98) au semnat pe 5 martie 2020 contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov-Sighișoara, respectiv Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, cu o lungime de 86 de kilometri. Semnarea contractului a avut loc după soluționarea în justiție a contestațiilor, care a durat aproape patru ani (timp în care lucrarea ar fi putut fi deja finalizată), notează clubferoviar.ro.