5.2 C
Sibiu
vineri, noiembrie 29, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Andrei Rusu (Urban Bike Revolution) despre siguranța bicicliștilor pe șoselele Sibiului

Cele mai citite

Andrei Rusu este președintele Asociației Urban Bike Revolution Sibiu, iar într-o scurtă întâlnire cu el, am discutat despre provocările biciclistului în Sibiu și numeroasele accidente în care sunt implicați bicicliștii.

După părerea sa, Andrei spune că motivul principal pentru care sunt raportate atâtea accidente în rândul bicicliștilor este infrastructura: „În primul rând, infrastructura deficitară și planificare orașului sunt principalele motive. Un alt motiv este legat de lipsa educației și a programelor educaționale, atât pentru șoferi, cât și pentru utilizatorii de bicicletă. Ar trebui să începem în școli, la vârste fragede, dar și orașul ar trebui să fie proiectat în așa fel încât să ofere siguranță prin proiectare”.

Inevitabil, l-am întrebat pe Andrei ce ar schimba el la Sibiu, în acest sens: „Aș schimba partea de planificare. Nu există doar un anumit punct, există un cumul de schimbări, de exemplu, tot ce înseamnă spațiu. Da, am avea nevoie de spații mult mai largi, am avea mult mai mult nevoie de spații partajate, adică să fie disponibile și pentru utilizatori de bicicletă, și pentru mașini, pentru că e mult mai fezabil decât să ai doar piste de biciclete. Or, Sibiu este un oraș relativ compact, medieval, cu străzi înguste. Cum zic unii, Sibiul a fost proiectat pentru căruțe și car cu boi, nu pentru SUV-uri”.

Președintele Asociației Urban Bike Revolution mai spune că în multe țări din Europa există spații partajate, sau străzi ciclabile, unde poți să intri și cu mașina, dar bicicleta, de exemplu, are prioritate.

„Cred că cel mai important în toată povestea asta este creșterea numărului de utilizatori. Tu trebuie să ai politici la nivelul orașului prin care să-i faci pe cât mai mulți oameni dornici să se urce pe biciclete și prima categorie cu care aș începe ar fi copiii. Să fie prioritizate, făcute sisteme, o planificare în așa fel încât mersul la școală să fie pe bicicletă, iar părinții, în momentul în care își duc copiii la școală cu bicicleta, să-și continue mai departe drumul către muncă”, precizează Andrei.

Un program de educație cu sprijinul Poliției Sibiu

Pentru cei mai „fricoși”, care nu îndrăznesc să iasă cu bicicleta pe șoselele orașului și mai degrabă aleg trotuarul, Andrei a pregătit un program de educație realizat cu sprijinul Poliției Sibiu. Programul se va derula la începutul lunii aprilie fiind dedicat doar adulților și se împarte în trei categorii: pentru cei care încep de la zero și nu știu deloc să meargă în trafic, pentru cei care știu puțin, dar nu au dexteritate și pentru cei cărora știu regulile, dar le este frică să circule.

„Pentru această a treia categorie se formează grupuri mici cu un instructor și o să mergem pe diferite trasee în așa fel încât să explicăm cum poți să fii în siguranță, la ce trebuie să fie atent și o să dezvoltăm și o politică de comunicare, să venim, de exemplu, în fața șoferilor și să comunicăm ideea asta de siguranță, de responsabilitate. O mașină are 1,5 t cu o forță extraordinar de mare, de peste 100 de cai putere și tu pe bicicletă ești la pedale cu 10/15kg. Raportul de forțe este foarte diferit”, mai spune Andrei Rusu.

O altă schimbare care ar reduce numărul de accidente în care sunt implicați bicicliștii este ca toate intersecțiile să fie gândite în așa fel încât șoferul să nu aibă altă opțiune decât să încetinească, lucru care s-ar putea realiza doar prin amenajarea spațiului, fără semnalistică, fără reguli de circulație. Un exemplu pe care ni l-a dat Andrei este supraînălțarea intersecțiilor, care n-ar fi foarte costisitoare.

Un semn pentru vulnerabilii în trafic

În cadrul acestui program, Andrei spune că ar vrea să dezvolte, alături de echipa sa, un semn prin care cei care se simt vulnerabil în trafic să-l pună pe biciclete, în așa fel încât șoferul când îl vede, să aibă mai multă grijă de el.

„Tu nu mergi cu bicicleta pentru că n-ai încredere că cel care vine cu mașina te ia în considerare, te protejează. Este o chestiune de încredere și de fiecare dată Poliția este partenerul nostru cel mai devotat la nivel local și când organizăm evenimente și ei sunt prezenți încrederea oamenilor și numărul participanților crește. În general vin familii cu copii, pentru că este și Poliția prezentă, însă în viața de zi cu zi Poliția nu poate să fie la fiecare intersecție, dar ei pot să ajute la sistematizarea traficului”, transmite președintele Urban Bike Revolution.

Cum le explicăm copiilor

Atunci când copilul nostru iese cu bicicleta prin oraș, cei mai mulți părinți sunt îngrijorați în privința siguranței. Andrei ne spune că nu putem să îi vorbim unui copil despre reguli, ci să îi explicăm despre acestea prin diverse activități.

Urmărește Sibiu 100% în Google News

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

Ziua Națională a României sărbătorită cu emoție la Ruja

Astăzi, 29 noiembrie 2024, elevii claselor primare de la Liceul „August Treboniu Laurian” Agnita-Ruja au marcat anticipat Ziua Națională...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect