Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) trage un semnal de alarmă cu privire la e-mailuri înșelătoare care circulă în această perioadă și prin care sunt solicitate documente și informații confidențiale de la furnizorii de servicii medicale.
Instituția subliniază că nu are nicio legătură cu aceste cereri și îndeamnă la prudență.
În cursul zilei de 25 februarie, mai mulți furnizori de servicii medicale au semnalat primirea unor mesaje e-mail aparent trimise de CNAS, în care se cerea transmiterea unor documente în scopul verificării și remedierii unor presupuse probleme tehnice ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS).
CNAS a confirmat că PIAS și-a reluat funcționarea pe 24 februarie, după finalizarea lucrărilor de mentenanță desfășurate în ultima săptămână, iar sistemul este monitorizat constant. Instituția precizează că aceste activități nu necesită furnizarea de documente din partea partenerilor contractuali.
„Instituția noastră se delimitează categoric de orice solicitare de transmitere de documente de pe alte adrese de e-mail decât cele oficiale, cunoscute de furnizori”, a transmis CNAS printr-un comunicat de presă.
Cazurile semnalate au fost raportate Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), iar atât CNAS, cât și DNSC recomandă furnizorilor de servicii medicale să nu răspundă unor astfel de solicitări suspecte. Orice îndoială privind autenticitatea unui e-mail trebuie clarificată prin contactarea casei de asigurări de sănătate cu care furnizorul are contract.