Conform HCL 127/2019 elevii care frecventează cursurile instituțiilor de învățământ acreditate/autorizate din Municipiul Sibiu, indiferent de domiciliu sau elevii care au domiciliul stabil în Municipiul Sibiu, beneficiază de gratuitate la transportul public în zona urbană pe tot parcursul anului școlar (ex: septembrie 2025 – 31 august 2026), pe baza unui card Tursib.
De asemenea, conform HCL 122/2025 elevii din învățământul preuniversitar acreditat/autorizat cu domiciliul stabil într-un UAT membru ADI (Cristian, Roșia, Poplaca) sau care frecventează o unitate de învățământ de pe raza teritorială a unui UAT membru ADI (Cristian, Roșia, Poplaca), beneficiază de gratuitate la transportul public într-o comună din zona metropolitană și în zona urbană pe tot parcursul anului școlar (ex: septembrie 2025 – 31 august 2026), pe baza unui card Tursib.
Copiii au nevoie de abonament pentru elev începând cu vârsta de 6 ani, până la această vârstă nefiind nevoie de titlu de călătorie.
Abonamentele pentru elevi activate la începutul anului școlar 2024 – 2025 au valabilitate până în data de 31 august 2025, iar dacă doriți să beneficiați în continuare de gratuitate la transportul public din Sibiu și în anul școlar 2025 – 2026 este necesar să solicitați activarea abonamentului.
Solicitările de activare a abonamentelor pentru anul școlar 2025- 2026 pot fi transmise începând cu data de, 11 august 2025, fie fizic la agențiile Tursib, fie online prin intermediul portalului Tursib.

Documente necesare pentru a beneficia de abonament gratuit
· Pentru elevii sub 14 ani: Cartea de identitate a părintelui/reprezentantului legal, certificatul de naștere al elevului și adeverința/carnetul de elev;
· Pentru elevii peste 14 ani: Cartea de identitate a elevului și adeverința/carnetul de elev.
Solicitanţii pot completa solicitarea în două moduri: online prin intermediul portalului Tursib sau fizic la orice agenție Tursib.
Dacă nu doriţi să parcurgeţi paşii online, puteţi solicita emiterea unui card gratuit deplasându-vă personal la agenţiile Tursib, unde trebuie să completaţi cererea şi să prezentați aceleaşi documente. În acest caz, cardul Tursib va fi emis pe loc.
Pentru a evita aglomeraţia în agențiile noastre, vă invităm pe toţi cei care aveți posibilitatea, să depuneţi documentele necesare online.
După obținerea abonamentului acesta se validează la fiecare urcare în autobuz prin simpla apropiere a cardului Tursib de aparatele galbene din autobuze.
Ȋn situația ȋn care ruta parcursă presupune utilizarea a două sau mai multe trasee, rugăm elevii să valideze abonamentul ȋn fiecare autobuz cu care circulă.
Toate abonamentele au un număr nelimitat de călătorii, astfel ȋncât validarea la fiecare călătorie nu afectează ȋn nici un fel valabilitatea abonamentului.
În cazul solicitărilor de emitere transmise online cardul va putea fi ridicat de la agențiile Tursib sau de la secretariatul școlii (în funcție de selecția făcută în momentul completării solicitării).
Solicitările care vor fi completate pentru anul școlar 2025 – 2026 vor determina activarea abonamentelor începând cu data de 1 Septembrie 2025.
Pașii de urmat în cazul completării online a solicitării de emitere/încărcare/reîncărcare a cardului Tursib pentru elevi
Important!
· Vă rugăm să accesați portalul de pe laptop/calculator.
· Conturile pe portal se creează cu adrese de e-mail individuale pentru fiecare CNP.
· Dacă elevul are un card Tursib emis anterior la care nu mai are acces din diverse motive (pierdere, furt, etc) acesta își poate REEMITE cardul doar la agențiile Tursib, NU și online pe portalul Tursib.
· Dacă întâmpinați erori de tipul resetarea paginii după completarea datelor fără ca acestea să fie salvate, vă rugăm să încercați să accesați portalul din alt browser și să reluați pașii de creare cont/încărcare abonament.

Dacă elevul DEȚINE card Tursib, dar NU are un cont portalul Tursib
1. Intrați pe site-ul www.tursib.ro și accesați butonul “Încarcă cardul” din pagina principală;
2. Accesați meniul “Înregistrare” și introduceți datele pentru crearea contului;
*Contul trebuie creat cu CNP-ul și numele copilului pentru care se solicită încărcarea
3. După crearea contului accesați meniul “Logare”;
4. Introduceți datele de conectare și apăsați “Conectare”;
5. Apăsați “+ Adăugare card” și introduceți numărul cardului Tursib din PVC (numărul este inscripționat pe cardul Tursib în partea stângă jos);
6. Completați profilul utilizatorului cu datele necesare (apăsați în partea dreaptă sus pe adresa de e-mail – Profil utilizator);
7. Accesați secțiunea “Emitere/reîncărcare carduri gratuități și reduceri” și selectați “Comandă nouă”;
8. Selectați tipul solicitării “Reîncărcare card”;
9. Selectați instituția (școala în care este înmatriculat elevul);
10. Selectați produsul “Abonament elev” – pentru abonament elev zona urbană / „Zona 1 Abonament elevi” – pentru abonament elev Cristian sau Poplaca / „Zona 1 Roșia Abonament elev” – pentru abonament elev Roșia);
11. Selectați data start abonament;
12. Selectați linia (doar pentru abonamentele metropolitane din Cristian și Poplaca);
13. Introduceți clasa/grupa;
14. Selectați ID-ul cardului (numărul cardului Tursib din PVC care este inscripționat pe cardul Tursib în partea stângă jos);
15. Atașați documentele necesare (C.I, certificat de naștere, carnet de elev);
16. Apăsați “Salvare”;
17. Apăsați “Trimite comanda spre verificare”.
Dacă elevul DEȚINE card Tursib și are cont pe portalul Tursib
1. Intrați pe site-ul www.tursib.ro și accesați butonul “Încarcă cardul” din pagina principală;
2. Introduceți datele de conectare;
3. Accesați secțiunea “Emitere/reîncărcare carduri gratuități și reduceri” și selectați “Comandă nouă”;
4. Selectați tipul solicitării “Reîncărcare card”;
5. Selectați instituția (școala în care este înmatriculat elevul);
6. Selectați produsul “Abonament elev” – pentru abonament elev zona urbană / „Zona 1 Abonament elevi” – pentru abonament elev Cristian sau Poplaca / „Zona 1 Roșia Abonament elev” – pentru abonament elev Roșia);
7. Selectați data start abonament;
8. Selectați linia (doar pentru abonamentele metropolitane din Cristian și Poplaca);
9. Introduceți clasa/grupa;
10. Selectați ID-ul cardului (numărul cardului Tursib din PVC care este inscripționat pe cardul Tursib în partea stângă jos);
11. Atașați documentele necesare (C.I, certificat de naștere, carnet de elev);
12. Apăsați “Salvare”;
13. Apăsați “Trimite comanda spre verificare”.
Dacă elevul NU deține card Tursib și NU are cont pe portalul Tursib
1. Intrați pe site-ul www.tursib.ro și accesați butonul “Încarcă cardul” din pagina principală;
2. Accesați meniul “Înregistrare” și introduceți datele pentru crearea contului;
*Contul trebuie creat cu CNP-ul elevului pentru care se solicită încărcarea
3. După crearea contului accesați meniul “Logare”;
4. Introduceți datele de conectare și apăsați “Conectare”;
5. Completați profilul utilizatorului cu datele necesare (apăsați în partea dreaptă sus pe adresa de e-mail – Profil utilizator);
6. Accesați secțiunea “Emitere/ reîncărcare carduri gratuități și reduceri” și selectați “Comandă nouă”;
7. Selectați tipul solicitării “Emitere card”;
8. Selectați tipul de călător (elev);
9. Selectați unitatea de unde doriți să ridicați cardul Tursib;
10. Selectați instituția (școala unde este înmatriculat elevul);
11. Selectați produsul (“Abonament elev – pentru abonament elev zona urbană / Zona 1 Abonament elevi – pentru abonament elev Cristian sau Poplaca / Zona 1 Roșia Abonament elev – pentru abonament elev Roșia);
12. Selectați data start abonament;
13. Selectați linia (doar pentru abonamentele metropolitane din Cristian și Poplaca);
14. Introduceți clasa/grupa;
15. Atașați documentele necesare (C.I, certificat de naștere, carnet de elev);
16. Apăsați “Salvare”;
17. Apăsați “Trimite comanda spre verificare”.
Dacă elevul NU deține card Tursib și are cont pe portalul Tursib
1. Intrați pe site-ul www.tursib.ro și accesați butonul “Încarcă cardul” din pagina principală;
2. Introduceți datele de conectare;
3. Accesați secțiunea “Emitere/ reîncărcare carduri gratuități și reduceri” și selectați “Comandă nouă”;
4. Selectați tipul solicitării “Emitere card”;
5. Selectați tipul de călător (elev);
6. Selectați unitatea de unde doriți să ridicați cardul Tursib;
7. Selectați instituția (școala unde este înmatriculat elevul);
8. Selectați produsul (“Abonament elev – pentru abonament elev zona urbană / Zona 1 Abonament elevi – pentru abonament elev Cristian sau Poplaca / Zona 1 Roșia Abonament elev – pentru abonament elev Roșia);
9. Selectați data start abonament;
10. Selectați linia (doar pentru abonamentele metropolitane din Cristian și Poplaca);
11. Introduceți clasa/grupa;
12. Atașați documentele necesare (C.I, certificat de naștere, carnet de elev);
13. Apăsați “Salvare”;
14. Apăsați “Trimite comanda spre verificare”.
După efectuarea pașilor comanda și statusul comenzii pot fi vizualizate accesând butonul „Emitere/reîncărcare gratuități și reduceri” -> „Toate comenzile”.
Explicația statusului comenzii din portalul Tursib
• Inițializare – comanda este salvată. ATENȚIE: în acest stadiu comanda nu este transmisă către Tursib (acest lucru se întâmplă dacă după completarea și salvarea solicitării nu a fost apăsat butonul „Trimite spre verificare”);
• Verificare – comanda este transmisă către Tursib, care urmează să verifice documentele încărcate și ulterior să valideze comanda;
• Anulat – operatorul Tursib observă o eroare (explicațiile refuzului le regăsiți la motiv refuz);
• Șters – comanda a fost ștearsă de către utilizator;
• Finalizată – comanda a fost încheiată, cererea de emitere și încărcare/reîncărcare este emisă, iar cardul Tursib a fost încărcat/emis și trimis către locul de ridicare selectat.
După finalizarea comenzii pentru a vedea valabilitatea abonamentului apăsați pe săgeata verde de pe cardul Tursib din pagina principală a portalului.
Dacă cererea este făcută online, cardurile pentru elevi se emit la sediul Tursib și se distribuie copiilor/elevilor săptămânal în locul unde aceștia bifează că doresc să fie distribuite (fie la unitatea de învățământ unde sunt înmatriculați fie la agențiile Tursib). Până la ridicarea cardului Tursib, documentul de călătorie în baza căruia copiii/elevii pot circula cu autobuzele Tursib este mail-ul de confirmare primit în urma transmiterii solicitării. Valabilitatea acestuia este de 15 zile de la data primirii.

Pentru programul actualizat, accesați www.tursib.ro – secțiunea Titluri de călătorie – Canale de achiziție – Agenții.
Dacă aveți nevoie de suport sau întâmpinați dificultăți nu ezitați să ne contactați pe adresa de e-mail [email protected]
Vrei mai multe informații, știri bune, reportaje și interviuri pe zi? Ne-ar ajuta foarte mult o recenzie de la tine. Intră AICI.