Directoratul Național de Securitate Cibernetică avertizează asupra intensificării în ultima perioadă a tentativelor de fraudă prin telefon.
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) semnalează că, în ultima perioadă, au crescut semnificativ cazurile de “vishing”, adică tentative de înșelăciune prin apeluri telefonice.
Infractorii se dau drept angajați ai băncilor, polițiști sau reprezentanți ai diferitelor instituții oficiale, pentru a stârni un sentiment de teamă în rândul celor apelați, iar apoi le solicită date personale, sensibile, sau transferuri de bani.
DNSC recomandă populației să nu ofere niciodată date confidențiale (cum ar fi date de autentificare sau coduri de securitate – CVV de pe card) prin telefon și nici să facă transferuri către persoane necunoscute.
În același timp, Directoratul Național de Securitate Cibernetică sfătuiește victimele să contacteze banca sau instituția în numele căruia s-a apelat, folosind un număr de telefon oficial.
Vrei mai multe informații, știri bune, reportaje și interviuri pe zi? Ne-ar ajuta foarte mult o recenzie de la tine. Intră AICI.