Sibiul intră anul acesta în competiție pentru a deveni cea mai bună destinație turistică europeană alături de mari metropole ale continentului, cum ar fi Viena, Atena, Rotterdam, Paris, Roma, Berlin, Madrid, Praga sau Reykjavik.
Orașul Sibiu a fost nominalizat în cadrul unei competiții denumită 20 EUROPEAN BEST DESTINATIONS, organizată de una dintre cele mai renumite asociații europene al cărei obiectiv este promovarea culturii și turismului în Europa. Această asociație colaborează de mai bine de zece ani cu peste 300 de birouri turistice europene și este partener al binecunoscutei rețele turistice European Destinations of Excellence Network (EDEN). Motivele pentru care asociația a ales ca Sibiul să fie inclus în lista orașelor catalogate ca fiind cele mai atrăgătoare destinații turistice sunt descrise în textul de prezentare: „Sibiul este o destinație unică în Europa, o locație autentică ce oferă vizitatorilor ceva pe gustul fiecăruia, experiențe reale și unice, într-o destinație frumoasă. Datorită eforturilor autorităților locale, Sibiul este renumit pentru calitatea vieții, fiind unul dintre cele mai apreciate orașe europene de locuitori, dar în egală măsură și de investitori, start up-uri și companii. Catedralele sale, casele colorate, clădirile pastel de pe strada Nicolae Bălcescu, dar și numeroasele sale instituții culturale precum Muzeul Brukenthal, evenimentele de calitate, locurile unice cum este Podul Minciunilor, aduc faimă internațională Sibiului. Acesta oraș cunoaște în prezent o creștere a vizibilității și pe rețelele de socializare, fiind una dintre locațiile care arată foarte bine pe Instagram”.
Sibienii pot vota pentru orașul lor
Competiția se va desfășura în perioada 15 ianuarie – 5 februarie, iar sibienii sunt invitați să voteze într-un număr cât mai mare pe adresa http://vote.ebdest.in/ . Se poate vota de pe un IP (adresă de internet) o dată la 7 zile. Prin urmare, în toată această perioadă, votul poate fi acordat pentru Sibiu de patru ori. Cu cât sunt mai multe voturi, cu atât șansele Sibiului de a câștiga această competiție sunt mai mari, chiar dacă celelalte orașe competitoare, Viena, Atena, Rotterdam, Paris, Roma, Berlin, Madrid, Praga sau Reykjavik, sunt superioare Sibiului din punct de vedere al numărului de locuitori.
Obiectivele turistice promovate
În candidatura depusă, Primăria Sibiu promovează mai multe atuuri ale destinației turistice Sibiu, cum ar fi centrul istoric cu obiectivele turistice, muzeele și bisericile Sibiului, evenimentele și activitățile turistice și împrejurimile orașului.
Astrid Fodor, primarul Sibiul, face un apel de mobilizare al sibienilor în jurul acestui proiect: „Participând în această competiție, Sibiul are șansa uriașă să crească în vizibilitate, nominalizații urmând să fie promovați de organizatori în publicații de renume în industria turistică precum Vogue, Forbes, Huffpost, Daily Mail, Trip Adveiser, Euro News, Lonely Planet, Independent, El Mundo, China Daily, Rue 89, Figaro Live, Travel+Leisure, Courrier Internațional. Îi invit pe toți cei care iubesc Sibiul să voteze și să încurajeze Sibiul ca destinație turistică de talie europeană”.
Potrivit administrației sibiene, destinațiile promovate de această platformă se bucură de un număr de peste cinci milioane de vizitatori ai site-ului web și de peste 90.000 de persoane care urmăresc publicațiile platformei pe canalele de socializare.