3.1 C
Sibiu
luni, noiembrie 25, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Autobuze electrice pentru Zona Metropolitană Sibiu, varianta 3: mai scurte cu doi metri dar mai multe

Cele mai citite

Sibiul are acum a treia variantă a proiectului de finanțare a achiziției de autobuze electrice pentru zona metropolitană. Lucrurile sunt mult mai bune decât primele două variante, deoarece vor fi cumpărate mai multe autobuze și mai multe stații de încărcare și vor fi incluse toate comunele acre sunt membre ale ADI Transport Metropolitan.

Orașele și comunele care face parte din ADI Transport Metropolitan vor cumpăra cu ajutorul banilor din PNRR 36 de autobuze electrice, cu patru mai multe decât în proiectul inițial, care oricum fusese modificat, dacă proiectul nu mai întâmplină dificultăți și este aprobat pentru finanțare conform documentației aprobate. Consiliul Local Sibiu a fost nevoit să aprobe a treia variantă de lucru, prin care se modifică numărul autobuzelor scurte, care erau inițial destinate doar celor trei comune, Poplaca, Cristian și Roșia, excluse într-o primă fază din acest proiect.
Inițial, din proiectul de finanțare fuseseră eliminate trei comune, Poplaca, Cristian și Roșia, care nu au fost prezente la ședința în care s-a negociat și s-a aprobat distribuția de autobuze.

  1. S-a început cu 29 de autobuze de 12 metri, 9 stații de încărcare rapidă și 29 de stații de încărcare lentă.

Valoarea proiectului „Modernizarea si extinderea transportului public la nivelul zonei metropolitane a Municipiului Sibiu” era de 108.002.486,86 lei, din care 90.758.392,32 lei fãrã TVA reprezentau cheltuieli eligibile asigurate din Programul National de Redresare si Rezilientã.
Ulterior, la presiunea politică și în urma unor modificări de eligibilitate, cele trei comune au fost incluse în proiect, cu trei autobuze scurte, de 10 metri, prin redistribuirea de la celelalte localități a banilor.

  1. Varianta a doua avea prevăzute pentru finanțare 29 de autobuze electrice de 12 metri, 3 autobuze electrice de 10 metri, 12 stații de încãrcare rapidã și 32 statii de încãrcare lentã.

La a doua hotărâre, suma proiectului crescuse deja la 114 milioane de lei, din care 95,5 de milioane de lei cheltuieli eligibile PNRR.
Acum, situația s-a modificat din nou, pentru că prețul autobuzelor scurte eligibile s-a redus, astfel că poti fi cumpărate mai multe autobuze. Localitățile au renunțat la mai multe autobuze lungi și le-au schimbat cu cele de 10 metri. Cererea de finanțare va fi făcută pentru 30 de autobuze de 12 metri, 6 autobuze de 10 metri, 12 stații de încărcare rapidă și 36 de stații de încărcare lentă.
Suma s-a redus ușor, în urma recalculării prețului autobuzelor. Valoarea totală a proiectului va fi de 113,9 milioane lei, din care 95,5 milioane reprezintă suma eligibilă PNRR. Așadar suma eligibilă va fi aceeași ca în a doua variantă, dar va fi posibilă achiziția de mai multe autobuze și de mai multe stații.
Localitățile vor cheltui 204.913 lei, cheltuieli neeligibile. inclusiv TVA reprezintă cheltuieli neeligibile. De asemenea, sunt eligibili 5,5 milioane lei pentru stații de încărcare vehicule electrice.
Cele 45 de stații de încărcare vor fi amplasate în municipiul Sibiu, care se obligă să pună la dispoziție spații pentru acestea, inclusiv pentru staționarea vehiculelor.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO/VIDEO – Protest după alegeri: „Tinerii vă spun în cor/Nu votați un dictator”

Peste 300 de tineri protestează, luni seara, în Piața Universității,, împotriva candidatului la președinție ajuns în turul doi cu...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect