19.1 C
Sibiu
vineri, iulie 5, 2024

Autostrada Sibiu – Pitești înaintează greu. Unde sunt blocajele?

Publicitate

Cele mai citite

În această perioadă s-au reluate lucrările pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești, porțiunea Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km). Se lucrează intens, în special la tuneluri. Constructorul Porr lucrează în 4 schimburi pentru a urgenta execuția proiectului. Managerul de proiect, ing. Fernando Lopes, a prezentat zilele trecute aspecte privind lucrările desfășurate la ora actuală, informează CNAIR pe pagina de facebook. Totodată, a fost postat și un material foto-video cu stadiul ultimelor lucrări de pe șantier.

Lucrările aflate în execuție sunt terasamente, consolidări, structură, excavație tunel, fundații podețe și utilități. În acest moment, în șantier sunt mobilizați un număr de 350 de muncitori și 140 de utilaje. Antreprenorul lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice.

Date tehnice: Antreprenor – PORR Construct SRL; Lungime: 9,86 km.; Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție); Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: Programul Transport (PT); Stadiu actual: 18%; Termen deschidere: 2027. 

Lotul 2, cel mai dificil și cu întârzieri reale

Asocierea de constructori din Turcia Mapa – Cengiz nu a depus proiectul tehnic pentru lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, dar nici statul nu a rezolvat toate problemele birocratice de pe cel mai greu lot de autostradă din România, susține Asociația Pro Infrastructură, citată de economedia.ro. Marea necunoscută a anului 2024 va fi proiectul/șantierul lotului 2, pentru că niciuna dintre firmele din Asociere nu a mai lucrat în România, iar pentru Ministerul Transporturilor/CNAIR este primul lot de autostradă din zona de munte.

Și Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km), unde va lucra WeBuild, este foarte greu, dar accesul în șantier e mai ușor, iar constructorul a dovedit că, atunci când dorește, poate lucra chiar în avans. Totuși, luna trecută, Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, dădea asigurări că lucrările încep în această primăvară.

Contractul pentru lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) a fost semnat în februarie 2022, iar proiectarea a început în iulie 2022, cu o durată de 18 luni. Termenul pentru execuție este de 50 de luni. Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite: 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m) și un ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret, după cum a transmis CNAIR, la semnarea contractului.

2030, termenul-limită stabilit pentru finalizarea coridoarelor europene de transport rutier și feroviar

„Începem și cu sapa sau stăm doar cu mapa? Așteptată cu sufletul la gură de o țară întreagă, secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești ar trebui să vadă startul în teren în acest an, dar la noi nu e niciodată simplu. Este cel mai dificil tronson de autostradă contractat: 31,33 kilometri și 4,25 miliarde lei plus TVA pentru lucrări prin peisaje ca-n Alpi, 7 tuneluri, vreo 50 de viaducte, poduri și pasaje, păduri întregi de tăiat și mutat, acces teribil de greu prin creierii munților croșetând pe lângă Olt, calea ferată și DN7. Contractul semnat cu asocierea turcă Mapa-Cengiz în 07.02.2022 are ordin de începere data de 01.07.2022 și specifică negru pe alb că depunerea PAC, proiectul pentru obținerea Autorizației de Construire (AC) să se facă în 15 luni, astfel încât la sfârșitul perioadei de 18 luni toate activitățile de proiectare să fie finalizate și să poată fi demarate lucrările de execuție. Dar la 31.12.2023 nu avem nici urmă de AC, deci nu putem băga excavatoarele. Unde este blocajul? Probleme birocratice de tot felul, cum ar fi accesul în păduri pentru forajele geotehnice”, a transmis API, preluată de economedia.ro.

2030 este termenul-limită pe care l-a stabilit Comisia Europeană pentru finalizarea coridoarelor europene de transport rutier și feroviar, coridoare finanțate din fondurile europene. Singurul tronson finalizat este chiar primul tronson Sibiu – Boița, restul de 4 fiind în proiectare sau în lucru.

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Cea mai tânără bunică din lume este din România și are 23 de ani

Preşedinta Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), dr. Valeria Herdea, a declarat, vineri, la Târgu Mureş, că România...

Publicitate

Cele mai citite

În această perioadă s-au reluate lucrările pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești, porțiunea Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km). Se lucrează intens, în special la tuneluri. Constructorul Porr lucrează în 4 schimburi pentru a urgenta execuția proiectului. Managerul de proiect, ing. Fernando Lopes, a prezentat zilele trecute aspecte privind lucrările desfășurate la ora actuală, informează CNAIR pe pagina de facebook. Totodată, a fost postat și un material foto-video cu stadiul ultimelor lucrări de pe șantier.

Lucrările aflate în execuție sunt terasamente, consolidări, structură, excavație tunel, fundații podețe și utilități. În acest moment, în șantier sunt mobilizați un număr de 350 de muncitori și 140 de utilaje. Antreprenorul lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice.

Date tehnice: Antreprenor – PORR Construct SRL; Lungime: 9,86 km.; Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție); Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: Programul Transport (PT); Stadiu actual: 18%; Termen deschidere: 2027. 

Lotul 2, cel mai dificil și cu întârzieri reale

Asocierea de constructori din Turcia Mapa – Cengiz nu a depus proiectul tehnic pentru lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, dar nici statul nu a rezolvat toate problemele birocratice de pe cel mai greu lot de autostradă din România, susține Asociația Pro Infrastructură, citată de economedia.ro. Marea necunoscută a anului 2024 va fi proiectul/șantierul lotului 2, pentru că niciuna dintre firmele din Asociere nu a mai lucrat în România, iar pentru Ministerul Transporturilor/CNAIR este primul lot de autostradă din zona de munte.

Și Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km), unde va lucra WeBuild, este foarte greu, dar accesul în șantier e mai ușor, iar constructorul a dovedit că, atunci când dorește, poate lucra chiar în avans. Totuși, luna trecută, Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, dădea asigurări că lucrările încep în această primăvară.

Contractul pentru lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) a fost semnat în februarie 2022, iar proiectarea a început în iulie 2022, cu o durată de 18 luni. Termenul pentru execuție este de 50 de luni. Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite: 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m) și un ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret, după cum a transmis CNAIR, la semnarea contractului.

2030, termenul-limită stabilit pentru finalizarea coridoarelor europene de transport rutier și feroviar

„Începem și cu sapa sau stăm doar cu mapa? Așteptată cu sufletul la gură de o țară întreagă, secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești ar trebui să vadă startul în teren în acest an, dar la noi nu e niciodată simplu. Este cel mai dificil tronson de autostradă contractat: 31,33 kilometri și 4,25 miliarde lei plus TVA pentru lucrări prin peisaje ca-n Alpi, 7 tuneluri, vreo 50 de viaducte, poduri și pasaje, păduri întregi de tăiat și mutat, acces teribil de greu prin creierii munților croșetând pe lângă Olt, calea ferată și DN7. Contractul semnat cu asocierea turcă Mapa-Cengiz în 07.02.2022 are ordin de începere data de 01.07.2022 și specifică negru pe alb că depunerea PAC, proiectul pentru obținerea Autorizației de Construire (AC) să se facă în 15 luni, astfel încât la sfârșitul perioadei de 18 luni toate activitățile de proiectare să fie finalizate și să poată fi demarate lucrările de execuție. Dar la 31.12.2023 nu avem nici urmă de AC, deci nu putem băga excavatoarele. Unde este blocajul? Probleme birocratice de tot felul, cum ar fi accesul în păduri pentru forajele geotehnice”, a transmis API, preluată de economedia.ro.

2030 este termenul-limită pe care l-a stabilit Comisia Europeană pentru finalizarea coridoarelor europene de transport rutier și feroviar, coridoare finanțate din fondurile europene. Singurul tronson finalizat este chiar primul tronson Sibiu – Boița, restul de 4 fiind în proiectare sau în lucru.

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Cea mai tânără bunică din lume este din România și are 23 de ani

Preşedinta Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), dr. Valeria Herdea, a declarat, vineri, la Târgu Mureş, că România...

Știri pe același subiect