Business Club Cisnădie a avut joi, 23 martie, o nouă întâlnire a membrilor săi. Organizația își propune să reunească oameni de afaceri, dar și voci avizate ale comunității, care să genereze un plus de implicare în dezvoltarea și vizibilitatea zonei. Tema propusă pentru această dezbatere a fost cea a învățământului dual.
Învățământul dual în Cisnădie
Evenimentul Business Club Cisnădie a reunit atât decidenți ai comunității, cât și specialiști din domeniul educației. Aceștia au lansat un reușit schimb de idei și experiențe privind necesitatea și oportunitățile învățământului dual pentru Cisnădie.
Întâlnirea a debutat cu o prezentare a Liceului Tehnologic Cisnădie, de către Prof. Delia Claudia Aledea, responsabil catedră tehnică LTC. Axente Neagu, Președintele BCC, a invocat imperativul învățământului dual în Cisnădie. Mai ales în perspecitva în care orașul, până în maxim 2033, va avea 25 % din forța de muncă, pensionată. Au fost propuse, totodată, și o serie de inițiative concrete, care să vină în întâmpinarea învățământului dual. Între acestea, amintim: vizite ale elevilor în diferite companii, practica de specialitate în cadrul acestora, adoptarea unui laborator de profil, sprijin privat pentru o primă clasă tehnică în sistem dual etc.
Prof. univ. dr. Gabriel Racz, Prorector Administrare și Dezvoltare Organizațională a ULBS, a făcut o succintă prezentare a campusului pentru învățământ dual. Prof. Adrian Poplacean, Inspector învățământ profesional tehnic al ISJ Sibiu, a abordat ”Învățământul dual în județul Sibiu și provocări”. Aria legislativă a unei astfel de preocupări a fost pusă în discuție de către Adrian Rada, Președinte IMMPact. Acesta a vorbit despre ”Proiecte legislative initiate în domeniul învățământului dual”.
Ce este învățământul dual?
Invățământul dual este o formă a învățământului profesional și tehnic organizat la inițiativa operatorilor economici interesati. În calitate de potențiali angajatori și parteneri de practică, aceștia pot oferi elevilor oportunități sporite de educație și formare profesională. Elevii au astfel avantajul că, după absolvire, pot avea un loc de muncă asigurat în profesia pentru care s-au pregătit. Aceasta, în afara pregătirii practice, a diplomelor de calificare obținute și a stimulentelor financiare. Și, totodată, a burselor primite atât din partea Ministerului Educației, cât și din partea operatorilor economici unde fac practică. La fel, și operatorii economici parteneri în program au avantajul că pot selecta pentru angajare tineri bine pregătiți profesional, care, în plus, cunosc îndeaproape cerințele și nevoile angajatorului, precum și mediul de lucru.