Direcția Fiscală Locală Sibiu va avea posibilitatea să transmită către cetățeni actele administrative prin intermediul mijloacelor electronice la distanță. Proiectul de hotărâre va fi supus aprobării consilierilor locali în ședința ordinară de joi, 29 iunie. Mijloacele electronice la distanță vizate de această hotărâre sunt: fax, e-mail (căsuță de poștă electronică), platformă de contact pusă la dispoziție de către organele fiscale locale.
Potrivit HCL,
„Comunicarea prin mijloacele electronice a actelor administrative fiscale, actelor de executare și altor acte emise de către Direcția Fiscală Locală Sibiu se poate realiza doar dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) Direcția Fiscală Locală Sibiu, deține un certificat calificat; b) contribuabilul persoană juridică deține un certificat calificat, c) contribuabilul se obligă să transmită un e-mail de confirmare a primirii actelor administrative fiscale, actelor de executare și altor acte emise de către Direcția Fiscală Locală Sibiu, în cel mult 3 zile lucrătoare de la primire.”
Pentru a putea utiliza mijloacele electronice de transmitere a actelor administrative fiscale, contribuabilii trebuie să formuleze o cerere către organului fiscal local, indicând, după caz, numărul de fax, adresa de email sau folosindu-se de numele de utilizator și parola puse la dispoziție de către Direcția Fiscală Locală pentru platforma de contact E-administrație.
Iată lista actelor administrative fiscale, de executare și a altor acte emise de către Direcția Fiscală Locală Sibiu, ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanță, valabile fără semnătura persoanelor împuternicite și ștampila acestui organ:
Titlu executoriu,
somație,
decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii,
înștiințare privind stingerea creanțelor fiscale,
adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești,
decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești,
înștiințare de compensare,
înștiințare de restituire,
decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele fizice în temeiul Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal,
decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice în temeiul Legii nr.227/2015,
declaratie fiscală/decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă și publicitate în cazul contribuabililor persoane juridice,
declaratie fiscală/decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afișaj în scop de reclamă și publicitate,
decizie de impunere privind creanțele datorate bugetului local în urma inspecției fiscale,
decizie de restituire a sumelor de la bugetul local,
decizie privind nemodificarea bazei de impunere,
decizie de instituire a măsurilor asiguratorii,
decizie de ridicare a măsurilor asiguratorii,
adresă de înființare a popririi,
adresă de înființare a popririi asiguratorii,
înștiințare privind înființarea popririi,
proces-verbal de constatare a contravenției,
notă de plată,
extras de rol,
aviz de inspecție fiscală,
invitație,
proces-verbal privind cheltuielile de executare silită,
proces-verbal de constatare și declarare a insolvabilității,
certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice și persoane fizice, privind impozite,
taxe locale și alte venituri datorate bugetului local,
raport de inspecție fiscală,
anexă certificat de atestare fiscală privind verificarea eligibilității solicitanților de fonduri externe nerambursabile,
alte acte emise de organul fiscal local.