Consiliul Județean a inclus în bugetul acestui an un Studiu de prefezabilitate pentru “identificarea oportunității realizării unei alternative de trafic” în zonele Șelimbăr, Cisnădie, Sibiu și Cristian, mai exact potențiala șosea Centură de Sud pe care Primăria Sibiu a declarat-o prea mare pentru posibilitățile administrației orașului. Asta înseamnă că proiectul mai are o șansă de a fi realizat, înainte de a deveni istorie.
Centura de Sud a fost considerată de specialiștii de la Metrou SA, în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă “prioritate 1”, pentru îmbunătățirea traficului din zona orașului Sibiu, având o pondere de 60% pe teritoriul Sibiului, restul fiind împărțită la comunele și orașele limitrofe. Deși Primăria Sibiu a inclus-o pe lista celor mai importante proiecte ale orașului, decizia finală a fost aceea de a renunța la acest proiect, deoarece este prea mare și implică și alte localități. Primăria Sibiu ne-a transmis că “Centura ocolitoare sud este un obiectiv major de investiții care urmează să tranziteze terenul mai multor unități teritorial-administrative, nu doar cel al municipiului Sibiu. De aceea proiectul revine în sarcina Ministerului Transporturilor și a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, la fel cum s-a procedat și cu centura ocolitoare existentă.”. Din acest motiv, am solicitat Consiliului Județean informații despre o posibilă preluare a acestui proiect, iar răspunsul trimis pentru Sibiu 100% arată că există un prim demers în acest sens. Mai exact, reprezentanții Consiliului Județean, președinta Daniela Câmpean și arhitectul Corneliu Eugeniu Drăgan, ne-au precizat că CJ are prevăzut în Planul de Investiții pe anul 2019 un “Studiu de prefezabilitate pentru identificarea oportunității realizării unei alternative de trafic în zonele menționate”.
Studiile de prefezabilitate au ca scop identificarea obiectivului, evaluarea posibilelor costuri, astfel încât ordonatorul de credite să decidă dacă este oportun. Potrivit legislației, un sudiu de prefezabilitate poate aduce un număr limitat de scenarii/opțiuni dintre cele identificate care urmează să fie analizate în faza de studiu de fezabilitate. Mai mult, se urmărește identificarea surselor potențiale de finanțare a investiției publice: fonduri proprii, credite bancare, alocații de la bugetul de stat/bugetul local, credite externe garantate sau contractate de stat, fonduri externe nerambursabile etc.
Citește și CINE CONSTRUIEȘTE CENTURA DE SUD A SIBIULUI?