Primăria Copșa Mică are de câteva zile o nouă pagină de internet. O viteză mai mare de eliberare a documentelor, comasarea unor birouri sau reducerea numărului de angajați sunt tot atâtea motive care au determinat conducerea Primăriei Copșa Mică să demareze unul dintre cele mai importante proiecte din ultimii ani.
Este vorba despre modernizarea serviciilor și intrarea într-o nouă etapă, cea online, a serviciilor oferite către locuitorii orașului. Iar lucrurile s-au mișcat foarte repede la Copșa Mică. Noul portal va dezvolta o serie de aplicații care vor permite copșenilor să vizualizeze online situația la zi în mai multe domenii, cum are ar impozite şi taxe, registru agricol, urbanism sau asistenţă socială.
Dacă la începutul acestui an proiectul a fost gândit pentru o digitalizare a Primăriei Copșa Mică, odată cu apariția pandemiei, ideea a fost dezvoltată la un alt nivel, respectiv de smart city, o platformă unică de lucru care să cuprindă toate segmentele de activitate ale unui oraș, respectiv administrație, educație, siguranță, comerț, transport, cultură, sport, informație. Operatorul de servicii informatice al orașului, Sobis Solution, a creat un portal adaptat pentru smartphone, tabletă și monitor care poate fi accesat la adresa copsa-mica.ro.
În plus, peste 2.000 de copșeni se află plecați peste hotare, singura lor legătură cu orașul rămânând mediul online, iar pentru ei o primărie digitală ar fi un lucru cât se poate de benefic. De asemenea, digitalizarea va conduce la o comasare a mai multor birouri, o creștere a vitezei de obținere a documentelor, diversificarea serviciilor şi pe termen lung, o scădere a numărului de angajați.