Consiliul Județean Sibiu a decis să finanțeze proiectele de prevenire și informare propuse de instituțiile de Ordine Publică din județ cu o sumă modică, 9.000 de lei, însă banii pare că sunt cheltuiți inutil, în condițiile în care grupurile vizate, în special tineri, își petrec timpul pe internet, nu citind afișe și broșuri.
România este pe ultimele locuri în foarte multe sectoare care țin de zona de infracțiuni diverse, fapte antisociale, accidente rutiere și alte fapte de acest gen care ar trebui să facă obiectul unor campanii de prevenire.
Iată că Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ Sibiu) și Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” (ISU Sibiu) vor primi de la Consiliul Județean 9000 de lei, pentru a derula proiecte de informare și prevenire ale unor fapte antisociale. Nu sunt mulți bani, dar cu ei s-ar putea face campanii importante pe Facebook, Instagram sau alte canale de social media, unde pot fi găsiți elevii și persoanele căutate de aceste campanii. Din păcate, după cum reiese dintr-un proiect al CJ Sibiu, campaniile se vor face cu ajutorul flyerelor și broșurilor.
Proiectele polițiștilor și pompierilor sibieni, propuse de Autoritatea Teritorială pentru Ordine Publică Sibiu, sunt extrem de importante, din punct de vedere al scopului lor, însă modul de realizare a rămas ancorat în secolul trecut. Este vorba despre tipărirea de pliante, afișe, broșuri, flyere, dar și dimplome și legitimații cu mesaje de prevenire.
Acestea sunt destinate, după cum reiese din proiectul propus, elevilor din învățământul preuniversitar din județ, în cazul campaniei „Informarea şi prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor în rândul elevilor din unităţile de învăţământ preuniversitar din Județul Sibiu” (cost 1.500 lei). Celelalte campanii în care vor fi tipărite flyere și broșuri sunt destinate adulților: „Prevenirea violenţei domestice şi a formelor de agresiune sexuală”, (cost de1.500 lei), „Prevenirea accidentelor rutiere la nivelul Judeţului Sibiu, în anul 2022” (cost 1500 de lei) și „Prevenirea situațiilor de urgență în Județul Sibiu”, (cost 4.500 lei, – afișe lunare).
Potrivit celor mai multor studii realizate de specialiști în marketing, metodele învechite de comunicare bazate pe flyere și afișe au o eficiență extrem de scăzută în rândul tuturor grupurilor-țintă și îndeosebi în rândul tinerilor, obișnuiți să se informeze preponderent în mediul online, electronic. Cu sumele cheltuite pe afișe și broșuri, instituțiile de ordine publică și situații de urgență ar putea elabora campanii extrem de eficiente pe principalele canale electronice.