3.1 C
Sibiu
luni, noiembrie 25, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Lărgirea Căii Cisnădiei/DJ 106C e gata anul viitor: ce s-a discutat, ce se votează joi la CJ

Cele mai citite

Dezbateri aprinse la Consiliul Județean, așa cum era de așteptat pentru unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din Județul Sibiu. Cetățenii au fost prezenți în număr destul de mare la dezbatere, dar propunerile au țintit mai mult lucrări din orașul Sibiu și mai puțin pe DJ 106C. Se conturează deja un proiect util pentru cei care locuiesc acolo.
Consiliul Județean a organizat o dezbatere publică pe tema modernizării drumului județean care leagă municipiul Sibiu de orașul Cisnădie. Cu doar câteva zile înainte de ședința de consiliu în care va fi votată documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie, un studiu pe care CJ l-a cumpărat și care este gata, cetățenii din zonă au fost chemați pentru a sculta care este propunerea făcută prin acest DALI și să-și spună cuvântul. Acum urmează lansarea licitației pentru proiectare și execuției, iar CJ a decis să le „împăacheteze” împreună, pentru ca durata lucrărilor să fie cât mai scurtă.
Au trecut deja mai bine de doi ani de când autoritățile din Sibiu se întâlneau la Prefectura Sibiu, pentru a discuta soluțiile de deblocare a traficuui pe DJ 106 C, prelungirea județeană către Cisnădie a cunoscutei șosele Calea Cisnădie, prin Cartierul Arhitecților. Între timp, atât Primăria Sibiu, cât și Consiliul Județean au început să facă pași concreți pentru un trafic civilizat.
Pe de o parte, Primăria Sibiu a demarat deja proiectul lărgirii arterei pe teritoriul orașului Sibiu, prin adăugarea unei benzi, plus dirijarea intersecției cu str Siretului cu semafoare. Cam asta e tot ce poate face acum, pe termen scurt. Teoretic, soluțiile moderne ar putea include un pasaj, supra sau subteran, și artere noi, care să ajute la degajarea intrării în oraș. Astrid Fodor, primar Sibiu, a fost prezentă la dezbateri și a răspuns la întrebări.
Primăria Cisnădie a fost reprezentantă la dezbateri prin angajați ai direcției tehnice. Precizăm și faptul că Primăria Cisnădie nu a făcut nimic, absolut nimic, cu excepția acordării de autorizații de construire pentrur toți dezvoltatorii din Cartierul Arhitecților.
În fine, Consiliul Județean, care acum a chemat oamenii la dezbatere, și-a făcut tema: a lansat un studiu, DALI, pentru modernizarea/extinderea șoselei, care este un drum județean, DJ 106C. Ceea ce a reieșit din acest studiu că se poate face este, deocamdată, minimal, dar necesar.
Potrivit Danielei Câmpean, președinta CJ, instituția Consiliul Județean a început, mai întâi, cu intabularea drumului, pentru a putea merge mai departe cu proiectul. „A durat doi ani pentru că au fost foarte multe intabulări ilegale”. Practic, acolo a fost un haos nu doar din punct de vedere arhitectural, ci și al legalității unor documente. Acum lucrurile sunt mai clare, cel puțin pe perimetrul drumului. „Am demarat procedurile pentru achiziționarea DALI. A început pe 14 martie 2019. Am preluat documentația și putem să vorbim despre una dintre soluțiile care vor rezolva parțial problema traficului în zona Calea Cisnădiei”, mai explică Daniela Cîmpean în deschiderea dicuțiilor.
Urmează repezentantul firmei care a realizat DALI. Propunerea făcută de CJ prevede ca tronsonul de drum ce urmează a fi modernizat, de la ieșirea din municipiul Sibiu până la podul peste râul Seviș, să fie prevăzut cu două benzi de circulație pe sensul de intrare în Municipiul Sibiu și cu o bandă pe sensul de ieșire din municipiul Sibiu. Pista de biciclete care tocmai a fost inaugurată de Primăria Orașului Cisnădie va fi integrată în acest proiect și vor fi adăugate și trotuare. Având în vedere faptul că drumul județean 106 C Sibiu-Cisnădie este intens circulat, pentru siguranța bicicliștilor care vor folosi acest tronson, pista de biciclete va subtraversa printr-un pasaj drumul județean.
Cum prezintă firma situația:
Este vorba despre circa 3 kilometri de șosea care va fi modernizată în această etapă, de la limita orașului Sibiu, unde este km 1+176, până la km 4+350, care se află în extravilanul orașului Cisnădie.
S-au căutat soluții pentru:
– reducerea timpului de deplasare;
– reducerea cheltuielilor cu combustibilii pentru cei care circulă în zonă;
– reducerea poluării;
– creștererea accesului  la procesul de învățămând pentru locuitorii din Cisnădie
– creșterea vitezei de intervenție pentru mașinile de ambulanță, poliție și pompieri.
S-a precizat că studiul făcut a fost făcut în trafic și online, printre locuitorii din zonă.
Iată și propunerile care au reieșit din acest DALI:
– lățirea la 3 benzi și, pe termen lung, la 4 benzi;
– interzicerea virajului la stânga, prin înființare a două sensuri giratorii, în dreputl str Ghica și str I Berindei;
– înființarea de trotuare și pistă de bicicliști (finalizată);
– crearea de drumuri alternative de conexiune;
– introducerea de transport în comun (Tursib sau altă compani), cu 4 stații;
– construirea unui nou pod cu 4 benzi, peste Seviș.
Toate acestea au fost estimate că vor costa aproximativ 16 milioane de lei fără TVA:drum, pistă de biclete, trotuar, pod. Durata preconizată pentru finalizare ar putea fi de 9 luni, cu tot cu proiectare. Asta înseamnă că anul viitor ar putea fi un trafic mult mai bun în zonă.
Se propune suplimentar crearea unei noi artere, o legătură de la Ghica Budești, către Mihai Viteazu/Dedeman, care să preia din trafic. O altă areteră posibilă, pe teritoriul orașului Sibiu, ar trebui să lege Calea Dumbrăvii de DJ 106 C, prin zona Școlii de Câini, însă aceasta depinde de Primăria Sibiu.

Sens giratoriu propus la intersecția cu Ghica Budești
Sens giratoriu propus la intersecția cu Ghica Budești



Partea cea mai aprinsă a fost cea în care cetățenii au putut să-și spună punctul de vedere, să facă propuneri și să pună întrebări.
Prma intervenția a fost a celor care sunt cei mai afectați de traficul infernal de pe Calea Cisnădiei: locuitorii din Sibiu, din zona dintre Valea Săpunului și giratoriul de la str. Rahovei. Reprezentantul unei asociații a locatarilor din acest perimetru a susținut vehement, în mai multe intervenții, că problema de trafic de acolo este cauzată de strangularea creată de străzile din Sibiu, și nu de drumul județean. El a avertizat că proiectul de lărgire inițiat de Primăria Sibiu aduce traficul mai aproape de blocuri, prin desființarea perdelei de vegetație existente, și nu rezolvă traficul.  „Sunt 18.200 de mașini pe zi care ar trebui deviate și străzile sunt insufciente”.
Una dintre asociațiile de proprietari din Cartierul Arhitecților susține că două sensuri giratorii sunt insuficiente, dat fiind faptul că marea parte a locuitorilor din acest cartier stau în prima parte, până la str. T. Ricci. A cerut cel puțin un sens nou, mai aproape de limita cu orașul Sibiu. S-a propus un sens la str. Virgil Ispas. A mai cerut patru treceri de pietoni. Sensurile giratorii suplimentare au fost reținute ca propuneri, trecerile de pietoni nu chiar. Ar încetini traficul și mai mult. Propunerea unor treceri de pietoni a revenit, apoi, pe parcursul discuțiilor. S-a cerut cel puțin o trecere la cimitir, iar cele mai bune sugestii au fost cele care au indicat pasaje sub sau supraterane. S-a mai cerut Primăriei Sibiu eliberarea benzii ocupate de pe str. Rahovei.
Astrid Fodor a explicat că proiectul de la ieșirea din oraș până la giratoriul de la Rahovei/Dima este tot ce s-a putut face. Vor căuta în primărie soluții pentru poluare, inclusiv perdele de protecție. Se va începe un proiect nou, o stradă spre Calea Dumbrăvii, în prelungirea străzii Arieșului. Va fi preluat terenul de la Tursib, pe care va fi construită noua stradă.
Dintre propunerile făcute, care au primit răspuns mai degrabă negativ s-a mai remarcat cel legat de transportul școlarilor. Răspunsurile au explicat că legislația nu mai permite autorităților locale să se ocupe de astfel de transporturi. Astrid Fodor a încercat să acuze cetățenii din Cartierul Arhitecților că își duc copiii la grădinițe și școli din Sibiu, deși locuiesc în Cisnădie. I s-a răspuns argumentat că locuitorii de acolo lucrează în Sibiu, pentru companii care au contribuit la dezvoltarea economică a orașului. Nu-și permit să-și ducă copiii în Cisnădie pentru a se deplasa apoi în Parcul Industrial Vest. Mai mulți participanți au fost de acord că o soluție pentru transportul copiilor ar rezolva mult problema.
Reprezentanții Poliției Sibiu, prezenți la dezbateri, au venit cu ideea alternativă a benzilor reversibile. Mai exact, banda centrală să fie folosită către Sibiu dimineața și către Cisnădie după amiaza. Sistemul va fi luat în calcul de cei care au făcut DALI.
Ce s-a mai discutat:
– despre conexiunea cu pistele de biciclete din Sibiu, inclusiv de posibilitatea ca proiectul de bike-sharing din Sibiu să fie extins în Cinsădie. Nu se poate, a spus Astrid Fodor. S-a acuzat că pista de biciclete inaugurat ă recent în Cartierul Arhitecților a fost prost făcută.
– despre Zona Metropolitană, Astrid Fodor a precizat că se încearcă schimbarea legii, astfel ca membrii unei ZM să poate vota proporțional cu numărul de locuitori. „Colaborăm cu Banca Mondială pentru a găsi cea mai bună soluție”, a spus Astrid Fodor. Acesta este un punct sensibil pentru care proiectul ZM Sibiu s-a blocat în trecut.
– despre posibilitatea schimbării sensului pe Calea Cisnădiei, spre centrul Sibiului, până la Calea Dumbrăvii/M. Viteazul.
Daniela Cîmpean a tras și concluziile: „Intenționăm ca în ședința de joi să aprobăm indicatorii tehnici ai DALI. Estimăm că dăm drumul la achiziția proiectării și excuției în câteva săptămâni”. „Dacă ne ajută Dumnezeu să vem un constructor bun, putem în șase luni să terminăm lucrările”.
În același timp, Astrid Fodor a spus că partea din Sibiu ar putea începe și ea în câteva săptămâni, deoarece s-ar putea încheia procedura de achiziție pentru execuție. „În primăvară începem lucrările”.
Care sunt concluziile noastre?
Proiectul de lărgire are șanse foarte mari să fie realizat anul viitor. Propunerea este de 3 benzi, din care două pe sensul spre Sibiu, cu două giratorii, dar la care s-ar putea adăuga alte două.

  1. S-ar putea cosntrui pentru pietoni 1 – 2 pasaje supraterane (la cimitir și posibil încă unul).
  2. Cele trei benzi se vor lega cu cele trei benzi pe care se intră în Sibiu, cu noul proiect de lărgire.
  3. O mai bună semnalizare la intersecția cu Siretului ar putea rezolva parțial aglomerația, în timp ce lărgirea de pe DJ 106C va îmbunătăți semnificativ traficul.
  4. Introducerea Tursib sau altă companie de transport până în apropiere de Seviș ar ridica mult din presiunea pe trafic.
  5. Soluția este una provizorie, care va rezolva parțial, câțiva ani, traficul din zonă.

 

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO/VIDEO – Protest după alegeri: „Tinerii vă spun în cor/Nu votați un dictator”

Peste 300 de tineri protestează, luni seara, în Piața Universității,, împotriva candidatului la președinție ajuns în turul doi cu...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect