Consiliul Județean Sibiu pregătește concesionarea unei suprafețe de circa 2,7 hectare, dinperimetrul Aeroportului Sibiu, având deja patru oferte de la investitori privați. Propuerile investitorilor acoperă de la centru de afaceri, la mall și hoteluri.
Un teren în suprafață de 27.267 metri pătrați, situați în estul Aeroportului Internațional Sibiu, care adăpostește și un hangar vechi (fosta bază de elicoptere), va fi scos în concesiune de Consiliul Județean, dacă votul consilierilor va fi unul favorabil. Terenul a fost evaluat la 2,7 milioane de euro, iar consilierii trebuie să aprobe studiul de oportunitate, evaluarea făcută de compania angajată pentru acest scop, propunerea de concesiune pe 40 de ani și valoarea minimă a redevenței anuale, respectiv 110.050 euro, de la care va porni licitația ce va fi organizată de Consiliul Județean.
Terenul face parte dintr-un lot de peste 200 de hectare care aparține județului Sibiu, fiind proprietate publică a statului. El este administrat în prezent de Aeroportul Internațional Sibiu.
După cum se precizează în propunerea făcută de Consiliul Județean, într-un proiect de hotărâre inițiat de președinta Daniela Cîmpean, au fost primite până astăzi patru propuneri de concesiune de la patru investitori, care dorescă să facă pe acest amplasament investiții în mall, sală de expoziții, hub al unei companii aviatice și centru pentru servicii aviatice.
Prima propunere este cea pentru un centru de afaceri. Acesta ar urma să cuprindă:
– Centru de afaceri si evenimente
– Incubator de afaceri pentru IT, economie creativă și economie digitala;
– Servicii complementare (servicii de afaceri, servicii comerciale, spatii comerciale, etc.);
– Parcare (450 – 500 locuri in faza de maturitate a proiectului).
Valoarea estimată a investiției este structurată în 900.000 – 1.200.000 euro pentru incubator de afaceri, pe 10.000 mp, 700.000 – 850.000 euro pentru reabilitarea hangarului, 500.000 euro parcări amenajare teren, altele. Timpul estimat de realizare ar fi 1 an – 1,5 ani.
A doua propunere este mult mai amplă, pentru o bază (homebase) pentru aeronave și hub logistic (air-cargo):
– Spatii de hangarare;
– Terminal air-cargo;
– Baza mentenanta aeronave;
– Unica reprezentanta nationala pentru Textron Aviation (Cessna);
– Scoala de zbor/pilotaj dotata cu simulator;
– Scoala de cursuri de pregatire Cabin Crew;
– Zona aer liber de distractie pentru copii si tineret cu specific de aviatie;
– Airport hotel pentru gazdurire piloti, cabin crew, pasageri, dotat cu sala de conferințe și
săli de clasă pentru pregatirea teoretică a piloților și cabin crew.
Valoare estimată a investiţiei este de 7 – 10 milioane de euro.
A treia propunere, primită în urmă cu numai trei luni, are ca scop construirea unei structuri mai complexe, pe un teren care depășește terenul aflat în discuție, respectiv 23 hectare din zona aeroportului Sibiu.
Acesta ar cuprinde:
– Extinderea planificata a aeroportului din Sibiu;
– Un mall de dimensiuni mari (35.000 mp) conectat de terminalul aeroportului;
– Business center;
– 1-2 hoteluri (6 etaje si 4 etaje);
– Un club pentru fitness si SPA;
– Centru pentru expozitii si conferinte (22.000 mp);
– Centru de informare turistica – THIS IS ROMANIA;
– Terminal bus (amplasat sub mall);
– Centru pentru petrecerea timpului liber;
– Parcare supraetajata cu aproximativ 1500 locuri
Edificarea proiectului presupune și relocarea unei părți din infrastructura suport aferentă terminalului aeroportului , relocarea temporară sau definitivă a parcării, construcția unei noi infrastructuri pentru terminalul de autobuz .
Potrivit CJ, propunerea excede limitele stabilite prin obiectivele prezentului studiu în sensul suprafeţei pe care investitorul dorește să o ocupe, dar posibil și asupra tipului de concesiune (fiind posibilă necesitatea unei concesiuni de lucrări și/sau servicii, respectiv parteneriat public-privat).
Cea de-a patra propunere are în plan dezvoltarea de servicii aeroportuare, respectiv servicii de exploatare a Aeroportului Sibiu, care constau în servicii principale către companii aeriene (protecție navigație aeriană, alocare sloturi orare, supervizare la sol, handling) și în servicii secundare, către pasageri (operarea spațiilor comerciale din incinta aeroportului, asistență pasageri). Nu a fost precizată valoarea investițiilor și nici o durată estimată a realizării acestora.