Noul regulament privind refacerea infrastructurii domeniului public și privat al municipiului Sibiu a fost aprobat de Consiliul Local Sibiu în ședința din luna iunie și a intrat în vigoare. Un exemplar al acestuia va fi transmis societăților deținătoare de rețele de utilități, dar și constructorilor cu care lucrează municipalitatea.
„Prezentul document specifică mai clar procedurile pentru refacerea domeniului public, conține prevederi privind calitatea lucrărilor de refacere, dar și cu privire la execuția cât mai rapidă a acestora pentru a nu prelungi disconfortul cetățenilor. Regulamentul prevede atât amenzile, cât și sarcina Direcției Tehnice de a monitoriza lucrările de refacere. Rezultatul pe care îl estimăm este un sistem mai ordonat de intervenție în carosabil și trotuare, o refacere mai rapidă și de mai bună calitate a domeniului public și astfel scăderea disconfortului locuitorilor”, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
Printre altele, documentul conține următoarele informații:
Prevederi speciale privind intervențiile la rețele pe străzile proaspăt reabilitate, aflate în garanție; în cazul acestora suprafața afectată se va reface integral de către societatea care a intervenit la rețele, pe toată lățimea carosabilului și/sau trotuarului din porțiunea afectată, nu doar șanțul respectiv
Monitorizarea de către Primăria Sibiu a lucrărilor de refacere pentru a asigura respectarea tehnologiei de lucru
Presemnalizarea și semnalizarea acestor lucrări în conformitate cu legislația în vigoare
Amenzile prevăzute în cazul nerespectării obligațiilor din acest regulament; acestea pot ajunge până la 2.500 de lei, în funcție de contravenția constatată
Tehnologia de refacere, adică specificațiile tehnice cu privire la calitatea materialelor și procedurile de așternere a straturilor de material
Prevederile regulamentului se aplică atât lucrărilor executate de constructorii angajați de societățile de rețele utilitare, cât și în cazul celor executate de persoane fizice.
În cazul lucrărilor efectuate de persoane fizice, regulamentul conține o noutate fata de vechiul regulament: beneficiarul poate plati o taxa la Primarie, iar municipalitatea repara drumul. Prevederea se aplica in cazul in care suprafata afectata este mai mica de 40 de mp.
Potrivi noului regulament, in cazul în care lucrările al căror beneficiar este o persoană fizică afectează o suprafață mai mică de 40 mp, respectivul cetățean are două posibilități de a efectua refacerile
Fie încheie contract cu o firmă specializată și îl prezintă pentru emiterea avizului de săpătură
Fie plătește municipalității o taxă de refacere, Primăria urmând să efectueze aceste refaceri. Taxa de refacere variază în funcție de tipul de carosabil: 13 lei/mp în cazul străzilor pavate cu piatră spartă, 80 lei/mp pentru refacerea carosabilului cu îmbrăcăminți asfaltice și 156 de lei/mp în cazul refacerii carosabilului din piatră cubică sau pavele. Această variantă permite Primăriei Sibiu monitorizarea mai îndeaproape a calității lucrărilor de refacere și tragerea la răspundere a constructorului în cazul execuției defectuoase a acestora.
În cazul în care suprafața afectată de lucrări depășește 40 mp, pentru obținerea avizului de săpătură beneficiarul persoană fizică va prezenta un contract încheiat cu o firmă specializată. In acest caz, Primaria va urmari realizarea reparatiei in termenul cat mai scurt.