Consiliul Local Sibiu a aprobat hotărârea prin care sunt stabilite criteriile de identificare a terenurilor neîngrijite din municipiul Sibiu, precum și metodologia prin care aceste terenuri sunt încadrate în această categorie. Va fi înființată o comisie mixtă, iar la final va fi propusă Consiliului Local majorarea impozitului.
Primăria Sibiu schimbă procedurile prin care sunt descoperite, încadrate și impozitate terenurile din oraș care au fost lăsate de proprietari neîngrijite sau pe care au abandonat gunoaie. „Metodologia de încadrare” este mai complicată de acum înainte și se finalizează cu o propunere de hotărâre care se înaintează Consiliului Local, explicit pentru fiecare teren identificat și pentru care proprietarul nu s-a conformat obligațiilor impuse de comisie.
Potrivit noului regulament, teren neîngrijit reprezintă „terenul care, deși se află într-un cartier construit sau locuit, este în stare de paragină, acoperit de buruieni, părăsit/abandonat, insalubru, neîngrădit, împrejmuirea este neîntreținută/nereparată, pe care nu s-au efectuat lucrări de prelucrare a solului, nu a fost cultivat sau amenajat peisagistici sau pe care sunt abandonate deșeuri (din construcții, vegetale, gunoaie, orice tip de depozite necontrolate, etc.)”. Acestea sunt criteriile după care comisia special înființată va încadra terenurile.
Este vorba despre o structură care se cheamă „Comisia mixtă de control”, care va avea membri din Poliția Locală, Direcția Patrimoniu, Direcția Fiscală, SMPSPM, comisia fiind condusă de reprezentantul Poliției Locale. Controalele se vor face pe baza unui plan de verificare trimestrial, cu deplasări periodice în teren, aprobate de primar, în vederea identificării terenurilor neîngrijite.
În cazul în care se identifică un astfel de teren, proprietarul va primi o somație, pentru ca în cursul anului să-și îndeplinească obligațiile prevăzute în somați. După data de 31 decembrie, va fi încheiată o notă de constatare, cu starea terenului, iar dacă starea acestui teren este în continuare degradată, nota va merge la Direcția Fiscală, de unde va fi făcută o propunere, pe baza unui dosar complet, trimisă către consiliul local pentru majorarea impozitului cu 500%.
Regulamentul mai prevede că impozitul majorat se va aplica anual, până când proprietarul va înștiința comisia de îndeplinirea obligațiilor.