Se rup din nou cartierele Gușterița, Lazaret, Reșița și celelalte zone rezidențiale de dincolo de Podul Gării de centrul Sibiului, ca urmare a lucrărilor de reabilitare a celui mai important viaduct din municipiu. Din păcate, nu este un lucru nou, pentru că acest déjà-vu l-am mai trăit în urmă cu 20 de ani, când vechiul pod peste calea ferată a fost demolat și apoi reconstruit. Atunci a fost un dezastru pentru traficul sibian, în urma căruia cel mai mult au avut de suferit sibienii care au locuit dincolo de calea ferată. Însă a fost o situație asumată de toată lumea, sibieni, autorități și politicieni locali, pentru că era sigur că avem nevoie de un nou Pod al Gării.
După multe intervenții la Guvern, deoarece starea tehnică a podului era un pericol, ministrul Transporturilor Miron Mitrea și Guvernul Năstase au acceptat să asigure, în parteneriat cu Primăria Sibiu condusă de Klaus Iohannis, să aloce fondurile necesare. Apoi, inaugurarea Podului Gării a avut loc în mandatul lui Traian Băsescu, de unde și culoarea cu care au fost vopsite balustradele. Pentru ca sibienii de dincolo de pod să nu rămână izolați din punct de vedere al traficului rutier de centrul orașului și zonele industriale, Primăria Sibiu a reabilitat atunci, cum a putut și pe repede înainte, str. Viitorului, adică tronsonul dintre str. Moara de Scoarță și Târgu Fânului, ce trece pe sub calea ferată, astfel încât sibienii să poată meargă la serviciu și în oraș. După reabilitare, pe această bucată de drum se circula alternativ, cu mare greutate și cu mulți nervi în trafic pentru sibieni. O altă alternativă viabilă, dar mai îndepărtată pentru locutorii din Gușterița, a fost str. Henri Coandă.
Acum, după aproape 20 de ani, situația se pare că este identică și poate duce din nou la creșterea nervozității în traficul sibian și înjurături la adresa municipalității, deoarece rutele ocolitoare au rămas aceleași. Deocamdată, nu se știe exact când și cât timp va fi închisă circulația pe Podul Gării ca urmare a lucrărilor de reabilitare în următoarele trei luni, atât cât este termenul pentru încheierea investiției. Va fi probabil la fel, deoarece cartierele de dincolo de cartea ferată s-au extins, numărul sibienilor din zonă a crescut, iar investițiile municipalității în infrastructura din zonă au fost minime în ceea ce privește rutele ocolitoare Podului Gării.
Într-adevăr, acum este mai bine, deoarece str. Viitorului, între Moara de Scoarță și Târgul Fânului, a fost de curând complet reabilitată. Pe acest tronson ce trece pe sub calea ferată se circulă pe două benzi, pistă de bicicletă și pot circula și autobuzele TURSIB. Care era o mare problemă în trecut, cauzată de închiderea podului. În schimb, pe cealaltă variantă ocolitoare Henri Coandă, au avut loc doar lucrări de întreținere în acești 20 de ani. Aici, însă traficul a crescut exponențial odată cu deschiderea bretelei rutiere spre centura ocolitoare a Sibiului, înglobată ulterior în autostrada Sibiu-Orăștie. Practic, rămânem tot la cele două rute ocolitoare, deoarece nu a mai fost construit în ultimii 20 de ani niciun alt viaduct peste calea ferată, nici din banii Guvernului, nici din banii județului sau a municipalității sibiene. Ce-i drept, acum ne mai ajută urcările și coborârile spre sau de pe autostradă, astfel încât importanța Podului Gării pentru traficul sibian s-a mai ameliorat.
Într-adevăr, s-au construit viaducte în alte zonele ale Sibiului, cum este cel de peste Cibin în zona Neculce, viaductul spre Calea Șurii Mici, extinderea podului din Turnișor de peste Cibin și reconstrucția podului de la Piața Cibin. Investiții absolut necesare și în ton cu traficul sibian.
Revenind la povestea de acum 20 de ani cu Podul Gării, atunci, în 2003, s-a vehiculat ca viaductul să fie extins la patru benzi, idee lansată mai discret de constructor în fața ministrului Miron Mitrea. Cine știe, poate Klaus Iohannis a acceptat ideea, însă nu a avut curajul necesar să o susțină și în plan public în fața Guvernului Năstase. O investiție un pic fantezistă la acel moment, deoarece nu existau fonduri la Guvern și trebuia reconfigurată infrastructura din jurul podului. Acum, după 20 de ani, dacă această idee ar fi prins, cu siguranță astăzi problema traficului în zonă nu ar mai fi creat probleme sibienilor. Cine știe, poate va veni și vremea în care Podul Gării va avea 4 benzi, piste de biciclete și alte lucruri moderne.