Managementul calității Primăriei Sibiu a fost certificat de cunoscuta firmă TÜV, cu standardul EN ISO 9001, potrivit unui anunț al instituției, ceea ce înseamnă că, pe baza auditului TÜV, serviciile oferite cetățenilor și managementul instituției sunt conforme cu standardele internaționale. Chiar dacă pare, certificatul nu este o performanță, zeci de primării din România, inclusiv comune, fiind deja certficate EN ISO 9001 în ultimul deceniu.
Primăria Sibiu avea nevoie de atestare a standardelor de management pentru proiectele cu finanțare europeană, respectiv pentru proiectul SALT SIBIU: Administrație de calitate, accesibilă locuitorilor prin Tehnologie.
“De un an și jumătate lucrăm la elaborarea și aplicarea unor proceduri de lucru pe care să le respecte angajații și personalul de conducere în gestionarea documentelor și soluționarea solicitărilor. Scopul în sine al implementării acestor proceduri este acela de a oferi cetățenilor servicii de calitate, de a răspunde prompt nevoilor lor. Certificarea ISO, emisă de prestigioasa firmă TÜV Austria, atestă că suntem pe drumul cel bun și că sistemul de management al instituției este funcțional și conform cu standardele internaționale în domeniu. Această certificare ne obligă și ne motivează să continuăm să îmbunătățim aceste proceduri de lucru, în folosul cetățeanului. ”, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
Îndeplinirea standardului EN ISO 9001, recunoscut internațional, atestă că la nivelul Primăriei Sibiu sistemul de management al calității este conform cu standardele internaționale.
„Practic, se atestă faptul că în Primăria Sibiu există procese și proceduri manageriale corecte, un sistem eficient de gestionare a documentelor, iar conducerea și întreaga echipă a Primăriei este atentă la nevoile cetățenilor, încercând continuu să îmbunătățească calitatea serviciilor oferite acestora.”, subliniază comunicatul primăriei.
Obținerea certificatului presupune și monitorizarea ulterioară a instituției, pentru următorii trei ani, de către auditorii TÜV.
Până acum, în România au fost acordate certificate care atestă managementul calității pe standardul EN ISO 9001 pentru zeci de orașe și comune.
Proiectul “SALT SIBIU: Administrație de calitate, accesibilă locuitorilor prin Tehnologie” este finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, Axa prioritară 2 – „Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente”, Cod MySMIS 126267. Acesta a început în data de 20 martie și se va încheia în 30 de luni, adică în luna septembrie 2021. Valoarea totală a proiectului este de 3.102.011,57 lei, din care finanțarea din fonduri europene nerambursabile este de 3.094.871,57 lei.