Primăria Sibiu a semnat contractul pentru achiziția unui sistem informatic integrat care va aduce la un loc toate serviciile digitale pe care administrația sibiană le oferă cetățenilor.
Proiectul SALT demarat de Primăria Sibiu este finanțat prin fonduri europene, are o valoare de circa 200.000 de euro și are ca scop implementarea unui sistem complex, care să integreze toate serviciile electronice, digitale pe care primăria le oferă sibienilor și prin intermediul căruia cetățenii să poată urmări centralizat relația sa cu primăria.
Compania care va pune pe picioare proiectul SALT în Primăria Sibiu este Industrial Software, cea care a câștigat licitația organizată de primărie și care va livra atât componentele de hardware (servere, terminal interactiv, etc), cât și cele de software (programele informatice necesare rulării acestor instrumente).
La finalul achiziției și instalării sistemului SALT, Sibiul va avea un ghișeu unic digital, funcțional 24 de ore din 24, pe platforma de e-administrație a primăriei.
Ce va face noul sistem informatic:
- Va unifica în Ghișeul Unic toate serviciile disponibile în acest moment în diferite module ale site-ului sibiu.ro, atât secțiunea de plăți, cât și cea de informare și modulele de programări online care în prezent sunt disponibile separat.
- Va crea pe platformă posibilitatea deschiderii unui spațiu virtual privat pentru fiecare sibian în relația cu Primăria Sibiu. Acest spațiu virtual va conține informații cu privire la solicitările sale, va putea consulta situația fiscală, va putea face plăți pentru anumite servicii și va putea salva documente pe care le utilizează în relația cu administrația și pe care le va putea atașa la diferitele cereri de servicii pe care le inițiază de pe platformă. Atunci când formulează o cerere, datele sale de identificare vor fi preluate automat din cont, completarea fiind astfel mai simplă și mai rapidă.
- Va implementa o aplicație nouă (desktop și mobile) pentru plata electronică a taxelor și impozitelor locale, de la impozitele pentru proprietate și taxa de salubrizare până la taxa de parcare sau taxa de ocupare și închiriere a domeniului public.
- Va introduce un terminal interactiv în primărie, pentru servicii electronice, care va permite depunerea sau ridicarea de documente. Va avea și modul de plăți digitale, precum și modul de informare, scaner pentru documente și imprimantă.
Proiectul SALT mai cuprinde o componentă pentru arhivarea electronică a documentelor și digitalizarea arhivelor de documente mai vechi, precum și un sistem informatic care să gestioneze documentele din aceste arhive. La final, utilizatorii, primăria și cetățenii, vor putea obține mai repede copii și informații din aceste documente.