Controversatul proiect al unui complex comercial și rezidențial, ce urmează să fie construit în zona străzilor Autogării – Distribuției, din Sibiu, a fost aprobat de consilierii locali. Argumentele aduse au fost cele în favoarea dezvoltării orașului, vorbindu-se despre o „abordare îndrăzneață”.
Consiliul Local Sibiu a aprobat, cu patru voturi împotrivă, PUZ-ul proiectului „Restructurare urbană – dezvoltare de activităti economice cu caracter terţiar (Et) şi funcţiuni rezidenţiale (RrM)”, în Sibiu, zona străzilor Autogării şi Distribuţiei, pe o zonă de reglementare în suprafaţă totală de 91.260 mp delimitată astfel:
•la sud de Autogara Atlassib (limita UTR ls);
• la est de Strada Autogării;
• la vest de Linia de Cale Ferată;
• la nord de strada Distribuţiei.
Terenul pe care se va construi aparține SC PREMIUM SRL, în suprafaţă de 39.745 mp, iar documentaţia de urbanism este întocmită de SC URBAN PULSE SRL.
Conform propunerii, clădirile nu vor depăși 20 de metri, cu excepția „accentelor de înălțime” de pe loturile 8,9,15, cu înălțimea de 52 de metri, adică parter + 14 etaje.
Despre acestea, Astrid Fodor, primarul Sibiului, a explicat consilierilor că derogările pe care acest proiect le aduce față de PUG vin în întâmpinarea viitorului PUG, care se află în plin proces de elaborare. „Abordarea aceasta este mai îndrăzneață. Prin creșterea înălțimii acestor clădiri s-a eliberat foarte mult spațiu, pentru piațete care stau la dispoziția nu numai a locatarilor din acea zonă, ci și a cetățenilor din municipiu. Peste 90% din parcări sunt subterane”, a spus primarul Sibiului.
„S-a reconfigurat circulația. O să avem o bandă dedicată autobuzelor, o pistă de biciclete și rezolvăm și acel incident urbanistic neplăcut, pentru care este de vină Primăria Sibiu, ne asumăm ce am greșit, pe Distribuției, unde, pe cedările de teren putem lărgi această stradă, unde balcoanele intră pe stradă.”, a mai explicat Astrid Fodor.
Viitorul complex comerciale vine cu propuneri de funcțiuni ample, de la instituții publice orășenești sau de cartier, poștă etc, până la edituri, servicii media, locuine în clădiri colective, comerț, restaurante cofetării, cafenele, hoteluri, parcaje subterane, dar și locuințe individuale, pe loturi de minim 400 mp, precum și multe altele, concentrate într-un mall – centru comercial.
Controversele legate de acest proiect țin de regimul de înălțime al proiectului, care încalcă, spun specialiștii, prevederile din PUG, venind cu derogări mult peste actualele limitări, în condițiile în care alte solicitări mult mai reduse au fost respinse de autorități.
De asemenea, există critici referitoare la traficul foarte mare pe care o astfel de construcția l-ar genera în cartierul în care se vor construi.
În aceeași ședință a Consiliului Local Sibiu a fost aprobat și PUZ-ul pentru construirea unui magazin Kaufland pe Calea Cisnădiei, acesta urmînd să conducă și la realizarea unui nou sens giratoriu, pe costurile magazinului.
Și în acest caz au fost mai multe poziții împotriva proiectului, însă Astrid Fodor a explicat că PUZ-ul a fost corelat cu mai multe PUZ-uri ce se realizează în zonă, inclusiv cel prin care se creează o nouă legătură către calea Dumbrăvii, din strada Arieșului.