Primăria Sibiu a semnat contractul de finanțare cu aproximativ 22 de milioane de lei pentru modernizarea străzii Calea Dumbrăvii. Proiectul este unul special, atât din punct de vedere al finanțării, cât și din cel al configurației.
Calea Dumbrăvii va fi o arteră „smart”, după cum o denumește Primăria Sibiu, motivele fiind legate de faptul că este pentru prima dată când va exista o bandă dedicată autobuzelor, în același timp urmând să fie amenajată o pistă de biciclete separată de carosabil. Modernizarea se va realiza între bulevardul M. Viteazu și strada Ludoș. Banda dedicată pentru autobuze va fi introdusă pe sensul dinspre M. Viteazu către Pădurea Dumbrava. Pentru ca acest lucru să fie posibil, dar și pentru a face loc pistei de biciclete, vor fi reduse trotuarele.
În ceea ce privește finanțarea, noutatea constă în faptul că banii vin pe „Axa mobilității urbane”, fiind primul astfel de proiect finanțat în regiunea Centru.
“Este primul proiect din Regiunea Centru care obține finanțarea pe Axa mobilității urbane și este prima stradă din Sibiu care va avea bandă dedicată pentru transportul public. Sibiul are puține bulevarde cu lățime mare, care să ofere spațiul necesar pentru astfel de dezvoltări, dar acolo unde este posibil vom realiza îmbunătățiri pentru o mai bună mobilitate.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Este oarecum normal să începem cu Sibiu, deoarece primele două contracte REGIO din țară au fost semnate pentru obiective din județul Sibiu, iar în acest municipiu conceptul de îmbunătățire a mobilității urbane este intens promovat. Acum, edilii investesc fonduri europene nerambursabile prin programul REGIO pentru una din componentele planului de mobilitate urbană durabilă, Calea Dumbrăvii fiind una dintre cele mai circulate artere din orașul de pe Cibin.(…)Pe de altă parte, în municipiul Sibiu se investesc deja sume importante în reabilitarea termică și modernizarea multor unități de învățământ, dar și în unitățile medicale, valoarea totală a proiectelor REGIO de care vor beneficia sibienii, derulate de administrația publică locală, fiind de peste 80 milioane euro, ținând cont de proiectele deja semnate și cele care se vor semna în scurt timp” (Simion Crețu, director general ADR Centru)
Proiectul prevede modernizarea cele două benzi de circulație auto, care rămân cu sens unic, trafic în ambele sensuri pentru transportul public (autobuzele vor utiliza într-un sens banda dedicată, iar în celălalt sens, benzile normale de circulație), reamenajarea stațiilor de autobuz și iluminat nou, cu LED.
Pista de biciclete va avea o lățime de 2,5 metri și va fi separată de calea de rulare a autovehiculelor prin borduri și o zonă verde, iar de trotuar va fi separată prin borduri. Trotuarele vor avea o lățime între 2 și 2,5 metri și vor fi mărginite de un spațiu verde cu gazon și arbuști ornamentali.
De asemenea, vor fi amenajate aproximativ 270 de locuri de parcare.