La şedinţa din 26 mai, Consiliului Local a aprobat criteriile de evaluare a cererilor de locuinţe pentru tineret situate pe str. Independenţei, construite de ANL şi date în administrarea Municipiului Sibiu. Marianne Fritzmann, consilier local FDGR, preşedinte al Comisiei sociale şi al Comisei pentru activităţi ştiinţifice, învăţământ, sănătate, cultură, protecţie socială, sportivă, de agrement şi tineret, ne spune care sunt etapele până la repartizarea locuinţelor, câte locuinţe sociale are Sibiul şi ce problemele apar în întreţinerea acestora. Rep.: Când vor fi repartizate apartamentele din blocul ANL de pe str. Independenţei şi cine are prioritate la acestea? Marianne Fritzmann: Repartizarea locuinţelor este condiţionată de recepţia clădirii. Clădirea cuprinde 95 de unităţi locative. Criteriile de acces la locuinţe vor fi adaptate la situaţiile concrete existente pe plan local, numai din punct de vedere al cuprinderii teritoriale, adică pe municipiul Sibiu. Criteriile pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor de locuinţe şi în repartizarea locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, se adoptă sub formă de propunere, care se transmite spre avizare Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, însoţită de o copie a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Sibiu prin care au fost adoptate. Prioritate au tinerii medici, actori şi muzicieni. Rep.: Câte locuinţe sociale mai are Primăria şi câte sunt folosite la ora actuală? M. F.: Trebuie să facem distincţia dintre locuinţele sociale, locuinţele din fondul vechi al Primăriei şi locuinţele de tineret. Serviciul Public de Administrare a Fondului Locativ administrează 1.277 de locuinţe, din care 406 locuinţe sociale şi 440 locuinţe pentru tineret. Neocupate sunt locuinţele eliberate prin evacuarea chiriaşilor sau deces, care sunt degradate şi necesită intervenţii pentru refacerea rezistenţei şi a instalaţiilor sanitare, de energie electrică şi gaze naturale. „Sunt chiriaşi care nu declară cu sinceritate toate veniturile realizate de membrii familiei” Rep.: Ce probleme întâmpină Primăria în întreţinerea locuinţelor sociale? M. F.: Reabilitarea acestor locuinţe necesită fonduri financiare mult mai mari decât sunt chiriile prevăzute în contractele de închiriere. Proprietarul are obligaţia să predea chiriaşului locuinţa în stare normală de folosinţă. Chiriaşul are obligaţia, dată de Legea nr. 114/1996 a locuinţei, să efectueze lucrări de întreţinere şi de reparaţii. Sunt chiriaşi care nu declară cu sinceritate toate veniturile realizate de membrii familiei. Veniturile realizate de chiriaşi determină nivelul chiriei. O problemă deosebită este neplata chiriei sau a utilităţilor. Acestă situaţie determină deschiderea multor procese în vederea recuperării debitelor sau, în caz contrar, evacuarea chiriaşilor. Chiriaşii nu au voie să transmită drepturile locative terţelor persoane. Rep.: Ce categorii de persoane au nevoie de asistenţă socială în Sibiu? M. F.: Probleme tot mai frecvente apar în cazul familiilor unde copiii sunt lăsaţi în grija bunicilor sau a altor persoane. Nu sunt foarte multe cazuri, dar există această problemă. Acele familii nu fac dovada veniturilor reale. În cazul în care părinţii lucrează în ţările din UE, există posibilitatea legală să declare venitul. Mă refer la dosarele depuse pentru solicitarea de locuinţe. Legea nr. 114/1996 impune dovada venitului net pe ultimele 12 luni pentru fiecare membru de familie. O analiză corectă a solicitărilor de locuinţă impune declaraţii sincere şi adevărate. Sunt şi persoanele vârstnice şi persoanele bolnave care nu se mai pot gospodări singure şi au nevoie de asistenţă socială. „O problemă socială a Sibiului este insuficienţa spaţiilor locative” Rep.: Câţi oameni ai străzii există în prezent în Sibiu şi ce programe aveţi pentru ei? M. F.: Programele noastre sunt Cantina Socială din subordinea C. L., Azilul de noapte, care funcţionează de peste 10 ani în parteneriat cu Primăria şi are o capaciate de 45 de locuri, proiectul Casa Bună, situat pe strada E. A. Bieltz, nr. 69, cu o capacitate de 6 persoane, şi programele din cadrul bisericilor, care oferă o masă gratuită. Ei sunt în evidenţa Poliţiei. În anotimpul rece, Azilul de noapte este ocupat la capacitatea maximă. Rep.: Cum contribuie C. L. la ridicarea nivelului de trai în Sibiu? Are Sibiul o problemă socială? M. F.: C. L. contribuie la ridicarea nivelului de trai prin toate hotărârile care se adoptă şi se transpun în practică, cum ar fi în domeniul investiţiilor, urbanismului, învăţământului, culturii, sportului, turismului, mediului, întreţinerea zonelor verzi, zonelor de agrement, Grădina zoologică, curăţenia, siguranţa cetăţenilor. Dezvoltarea parcului industrial oferă locuri de muncă pentru cetăţenii Sibiului. Un factor important pentru ridicarea nivelului de trai este asigurarea resurselor financiare pentru angajaţi. Sibiul are probleme sociale, la fel ca toate oraşele din ţară, datorită legislaţiei care se modifică foarte des. O problemă socială a Sibiului este insuficienţa spaţiilor locative. Sibiul se confruntă cu problema locativă a persoanelor evacuate sau în curs de evacuare din imobilele retrocedate foştilor proprietari şi a persoanelor care au depăşit vârsta de 35 de ani. Ioana Mălău
Actualizat:
Tinerii medici, actori şi muzicieni au prioritate la locuinţele ANL
Cele mai citite
Ultimele știri
ULTIMA ORĂ/FOTO: Pericol extrem de Valea Oltului. Cad stânci de pe versanți, un TIR a fost lovit
UPDATE: "În urma fenomenelor meteorologice din această perioadă mai pot avea loc alunecări de pietre, arbori sau grohotiș în...