Un nou pod peste Cibin urmează să fie construit, pe șoseaua Alba Iulia, pentru a dezvolta infrastructura și a îmbunătăți condițiile de trafic, după cum precizează autoritățile locale.
Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Sibiu din această lună se află un proiect ce presupune aprobarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții „Reabilitare și extindere poduri PECO Șoseaua Alba Iulia”, ce urmărește executarea unoi pod nou peste râul Cibin, pe amplasamentul podului existent în amonte, și reabilitarea podului existent situat în aval peste Cibin.
„Podul din amonte este amplasat în municipiul Sibiu, pe Șoseaua Alba Iulia, pe sensul de intrare în oraș, construit în anul 1938, prezintă o stare avansată de degradare a structurii de rezistență și a părții carosabile, fapt care conduce la nesiguranță și punerea în pericol a pietonilor și participanților la trafic. Din concluziile expertizei tehnice, se impune realizarea unui pod nou, pe sensul de intrare în oraș, care să asigure siguranța rutieră atât pentru autovehicule, cât și pentru pietoni. Se impune, de asemenea, realizarea unei benzi suplimentare pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic și fluidizarea traficului care, în orele de vârf, prezintă blocaje către Cartierul Ștrand pe strada Maramureșului”, arată raportul postat pe site-ul oficial al Primăriei Sibiu.
Potrivit acestuia, se va realiza și o pistă de bicicletă pe sub bolta podului.
În ceea ce privește podul din aval, proiectat în 1998 și executat între anii 1999 -2000, reprezentanții Primăriei spun că acesta s-a realizat fiind alipit în zona culeelor de podul vechi, realizat în 1938. Proiectanții de la acea vreme au folosit zidurile de gardă ale culeelor podului vechi și nu au mai executat altele noi în vecinătatea celor existente, structurile nemaifiind independente, ceea ce conduce la o destabilizare a terasamentului din spatele culeelor podului și, implicit, a carosabilului, în momentul dezafectării podului vechi.
„Podul amonte este alipit și la nivelul suprastructurii de cel din aval, prin consola de trotuar a podului, aceasta fiind puternic degradată. În aceste condiții, este impetuos necesar luarea unor măsuri provizorii de stabilizare a corpului drumului și a carosabilului, atât în faxa de demolare (sprijiniri cu palplanșe), cât și după realizarea podului nou, prin realizarea de ziduri întoarse noi, pentru fiecare structură în parte. După realizarea podului amonte, ar trebui să rezulte două structuri independente de sine stătătoare, fără să se influențeze reciproc. Pentru armonizarea traficului și încadrarea peisagistică este necesar ca podul aval să primească toate dotările și modernizările care vor fi implementate la podul amonte (parapeți pietonali noi, parapeți direcționali noi, iluminat stradal nou, pistă de biciclete, iluminat arhitectural etc). Totodată, este necesară refacerea hidroizolației, calea pe pod, rosturile de dilatație și relocarea instalațiilor inestetice”, arată raportul Primăriei.
Investițiile privind indicatorii economici se ridică la aproximativ 26 de milioane de lei.