5.2 C
Sibiu
vineri, noiembrie 29, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Victorie anunțată pentru Astrid Fodor, care are confirmată majoritatea pentru ADI Transport Metropolitan Sibiu

Cele mai citite

Proiectul de înființare a unei asociații de transport în comun în jurul municipiului Sibiu, chiar înainte de a fi parafată Zona Metropolitană – proiect inițiat de primarul Astrid Fodor – are în acest moment conturată o majoritate, chiar dacă PNL a spus tranșant că nu susține un astfel de proiect, ci preferă abordarea prioritară a Zonei Metropolitane Sibiu. Pentru moment susține proiectul FDGR, USR și, probabil, PSD. Votul pe acest proiect ar trebui să fie dat în ședința din această lună a Consiliului Local Sibiu.

Săptămâna trecută Astrid Fodor a anunțat că inițiază proiectul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu, dar imediat au apărut îndoieli privind sustenabilitatea acestui proiect, din cauza faptului că primarul nu mai deține majoritatea în Consiliul Local Sibiu, cu formațiunea din care face parte, FDGR. Cu doar opt consilieri, Astrid Fodor risca să piardă încă din start în meciul deschis pentru Zona Metropolitană Sibiu.
Conjunctura acestui proiect dar și a celui mare, intitulat Zona Metropolitană Sibiu, pleacă de la alegeri, când toată lumea a promis că va susține înființarea acestei zone, care ar avea, totuși, mai multe beneficii pentru micile localități, decât pentru municipiul Sibiu. Cei care au făcut cel mai mare pas au fost cei de la PNL.
Adrian Bibu, care este atât consilier local, în municipiul Sibiu, cât și administrator public, la Consiliul Județean (angajat contractual), a inițiat, împreună cu președinta Daniela Cîmpean și Astrid Fodor, discuții pe tema ZMS. Acestea au rămas fără rezultat, deoarece pozițiile celor două părți nu coincid.
”Înființarea Zonei Metropolitane Sibiu (ZMS) este un obiectiv deosebit de important pentru dezvoltarea județului nostru și pentru care, în urma unei întâlniri între Consiliul Județean Sibiu și Primăria Municipiului Sibiu, s-a creat un grup de lucru cu sarcina de a identifica cea mai eficientă soluție” a anunțat în urmă cu mai multe luni Adrian Bibu, președintele PNL pe municipiul Sibiu, dar și lider al consilierilor liberali în CL Sibiu.
La momentul respectiv, PNL avansa două scenarii: 1. cel al aderării Sibiului la ADI-ul existent sau 2. cel al înființării unuia nou împreună cu primăriile interesate de ZMS și Consiliul Județean Sibiu. Pentru această a doua variantă, Consiliul Județean Sibiu și Primăria Sibiu au elaborat deja un draft de Statut.”, scria Adrian Bibu pe tema ZMS, în vara acestui an.
Ulterior, el a publicat și opinia sa referitoare la înființarea ADI Transport Metropolitan, în septembrie, după cea de-a două întâlnire cu Astrid Fodor.
„În concluzia acestor întâlniri, mă simt obligat, să reafirm public hotărârea mea și a colegilor mei (atât a celor din Consiliul Județean Sibiu, cât și din Grupul PNL din Consiliul Local) de a realiza acest proiect. (…) Așadar, înființarea ZMS și ulterior a unei ADI – Transport (Asociație de Dezvoltare Intercomunitară pentru transportul în comun) sau înființarea ambelor în paralel sunt singurele opțiuni cu care am să fiu de acord.
Înființarea doar ADI Transport cu argumentul că: “măcar rezolvăm această problemă”, echivalează, după părerea mea, cu o nouă amânare a ZMS. Din punctul meu de vedere acest lucru este nepermis”, spunea liderul consilierilor liberali.
În ședința Consiliului Local din noiembrie, discuția pe tema ZMS a revenit, la solicitarea PSD, Cătălin Stanciu fiind cel care a întrebat PNL dacă există un avans în acest proiect, pe care l-au susținut toți candidații la primărie.  „Am avut întâlniri și la Primărie. Aici am înțeles că se dorește doar partea de ADI transport și nu zona metropolitană care ar fi normal să se formeze întâi. Dorința noastră este să se facă această zonă metropolitană, dorința grupului PNL. Totodată am avut discuții de principiu cu reprezentanții USR care și ei doresc lucrul acesta și sper ca în perioada următoare PNL și USR să inițieze un proiect de hotărâre prin care să înființăm zona metropolitană Sibiu. Sunteți și dumneavoastră, și FDGR-ul bineveniți să vă alăturați nouă. O să primiți și documentația”, a răspuns Adrian Bibu.
Numai că, între timp, a apărut proiectul ADI Transport Metropolitan, pe care PNL îl respingea. Cei de la USR au anunțat că susțin proiectul lui Astrid Fodor, de înființare a unei asociații pentru transportul metropolitan. „USR va susține înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară TRANSPORT METROPOLITAN Sibiu. «Vedem necesar acest proiect, ca fiind unul pilot pentru regiunea noastră. Din el vom învăța multe lecții, pe care le vom putea utiliza în proiectul final Zona Metropolitană Sibiu. Totodată, acest proiect asigură satisfacerea, relativ rapidă, a unei nevoi de bază a tuturor comunităților care vor face parte din Zona Metropolitană Sibiu»” au explicat cei de la USR.
Cum vede Astrid Fodor ZMS și Transportul Metropolitan
Planurile primarului municipiului Sibiu iau în calcul în acest moment o primă etapă în care să fie înființată ADI Transport Metropolitan, care rezolvă cea mai mare problemă a regiunii care are în centru Sibiul: circulația persoanelor. Procente mari din populația orașelor și comunelor din jurul Sibiului se deplasează în și de la Sibiu, pentru a merge la muncă și înapoi acasă, în și din zonele industriale ale orașului, dar și la școli, în cazul copiilor, sau pentru diverse afaceri. Transportul interurban asigurat de companiile private este segmentat și nu acoperă eficient liniile dorite de localnici. În plus, autoritățile locale din micile localități nu pot alege traseele și nici nu-și permit să înființeze propriile companii de transport. Din acest motiv, o asociație care să permită legal ca o singură companie publică să fie finanțată de UAT-uri proporțional cu utilizarea serviciilor sale este soluția ideală în acest moment. Turisb ar putea să-și extindă liniile în toate comunele, cu trasee bine gândite, cu program propus și aprobat în forurile fiecărei localități. Este, așa cum spuneam, esența unei zone metropolitane.
În privința Zonei Metropolitane Sibiu, Astrid Fodor s-a declarat împotriva unei astfel de organizări, pe actuala legislație. Primarul a spus că Sibiul este defavorizat în fața micilor localități, dacă ar avea voturi și funcții de reprezentare egale, într-o ZMS realizată pe actuala legislație.
„M-aș bucura dacă guvernanții ar mai consulta planificatorii urbani și s-ar mai gândi la o reformă administrativă. Din punctul meu de vedere, este absolut necesară o reformă administrativă în România și în al doilea rând, Zona Metropolitană. Până nu se lucrează cu toată seriozitatea și cu toată aplecarea asupra unei legi a zonelor metropolitane, aș acum sunt ele acum, cum funcționează ele acum, nu aduc beneficii aproape deloc. Și mai ales nu aduc beneficii metropolei, adică aceluia care duce tot greul. Noi suntem victimele dezvoltării de lângă noi, acolo unde s-au dezvoltat la întâmplare, nu există infrastructură educațională, nu există infrastructură culturală. Noi, Sibiul, ne confruntăm cu această sufocare, iar legislația nu ne ajută. Dacă nu există o legislație în care se stabilește un drept de veto sau ca metropola să aibă ceva de spus, această asociație nu va funcționa.”, spunea Astrid Fodor în videoconferința „Mobilitatea rubană în Sibiu”.
Ce urmează în proiectul Zona Metropolitană Sibiu
În acest moment, proiectul Transport Metropolintan are deja majoritate pentru a trece, cel puțin după cum reiese din declarații. Dacă luăm în calcul poziția PSD, care la ultima ședință a CL Sibiu a susținut proiectele lui Astrid Fodor, proiectul ce ar putea îmbunătăți radical mobilitatea populației din zona Sibiului va avea 14 voturi pentru și 9 împotrivă.
În același timp, pe proiectul Zona Metropolitană Sibiu, lucrurile ar putea să avanseze mai lent. PNL merge cu propriul proiect, USR a spus că inițiază propriul proiect, ce va debuta la finalul lunii ianuarie, cu dezbateri publice, iar FDGR și Astrid Fodor au spus că vor relua discuțiile odată cu modificarea legislației.
Care este structura politică a Consiliului Local Sibiu:
Formațiunea politică cea mai numeroasă în structura CL Sibiu este PNL, cu 9 consilieri, însă aceștia nu întreunesc o majoritate. Pe locul al doilea se află FDGR, cu 8 consilieri, apoi USR, cu 4 consilieri și PSD, cu doi consilieri. Componența Consiliului Local Sibiu poate fi consultată aici.
https://sibiu.ro/consiliu/consiliu

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

Ziua Națională a României sărbătorită cu emoție la Ruja

Astăzi, 29 noiembrie 2024, elevii claselor primare de la Liceul „August Treboniu Laurian” Agnita-Ruja au marcat anticipat Ziua Națională...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect