Cemacon, al treilea producător de blocuri ceramice din România, a încheiat anul 2013 cu o cotă de piață de 8,4% în Regiunea Centru (Sibiu, Alba, Brașov, Harghita, Covasna și Mureș), dublu față de valoarea înregistrată în 2011. Cota de piață a companiei a avut o creștere importantă și la nivelul întregii țări, la 16% în 2013, față de 6% în 2010. Anul trecut Cemacon și-a majorat afacerile cu 38% comparativ cu anul 2012, cifra de afaceri depășind pragul de 48 de milioane de lei la nivel național. Volumele vândute au crescut cu 35%, iar profitabilitatea operațională a ajuns la 19% în condițiile diminuării pierderilor cu 67%.
“Unul dintre principalii factori ai creșterii susținute Cemacon din ultimii ani a fost consolidarea poziției pe piața din Transilvania. Anul acesta ne propunem să devenim lideri de piață în Transilvania, iar pentru acest lucru vom continua să investim în cercetare și în dezvoltarea portofoliului de produse Evoceramic, cel mai performant din piață, precum și în creșterea rețelei de parteneri. De asemenea, vom aborda o strategie comercială care să ne diferențieze față de concurență”, a declarat Liviu Stoleru, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație al Cemacon ( foto).
În 2013 Cemacon și-a consolidat rețeaua de parteneri din regiune, ajungând la 20 de clienți distribuitori. Zona Centrală este a 3-a cea mai importantă pe piața de cărămidă din România, după Nord-Vest și București, revenindu-i 16% din volumele totale. Cei 330.000 de m3 comercializați în 2013 în regiune sunt în scădere cu aproximativ 20% comparativ cu 2011. În acest timp, însă, Cemacon și-a dublat cota de piață.
Creșterea înregistrată de Cemacon în 2013 a avut la bază mai multe elemente cheie, cum ar fi strategia de extindere a ariei geografice acoperite și a rețelei de distribuție, o nouă imagine a companiei și lansarea noului portofoliu de cărămizi evoluate Evoceramic. Noile blocuri ceramice oferă beneficii unice în piață și sunt proiectate astfel încât să reprezinte un avantaj competitiv pentru distribuitori și să permită economia de bani și de timp pentru constructori și utilizatori finali. Evoceramic 44 Super TH este singurul bloc ceramic din România care nu necesită termoizolație și scade semnificativ costul și timpul construcției. Similar, produse precum Evoceramic 29 LM, Evoceramic 24 Aero sau Evoceramic 24 LM permit, mulțumită caracteristicilor evoluate, consumul redus de mortar și punerea în operă mai rapidă, ceea ce se traduce printr-o economie importantă de bani.
Cărămizile Evoceramic și-au găsit deja utilizarea în proiecte relevante pentru piața din Regiunea Centru. Printre cele mai importante construcții în cadrul cărora s-au folosit produse Cemacon se numără: ansamblurile rezidentiale Terra Park I Sibiu si Proiect Construct din Șelimbăr, Sibiu, cu peste 2.500 metri cubi livrați, precum și proiecte cu destinație turistică în județul Alba – Complex Mercur Hotel&SPA și Pensiune Rustik Lancram.
***
DESPRE CEMACON S.A.
Ȋnfiinţată în 1969 la Zalău, CEMACON S.A. are peste 40 de ani de experiență în realizarea de materiale de construcții. Compania şi-a concentrat atenţia pe obţinerea unei reţete optime de fabricare a blocurilor ceramice, iar în prezent beneficiază de o linie de producție modernă, automatizată, care permite realizarea unor produse inovatoare, gama Evoceramic. Cemacon promovează conceptul de «construcţii verzi», inclusiv prin dezvoltarea singurului bloc ceramic din România care nu necesită termoizolare suplimentară.