-0.8 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Cum a afectat coronavirusul activitatea Filarmonicii de Stat Sibiu

Cele mai citite

Coronavirusul a mutat evenimentele Filarmonicii de Stat Sibiu în mediul online. Activități educative și concerte au fost transmise de instituție în mediul virtual. După ridicarea stării de urgență, Filarmonica se gândește să se axeze pe concerte în aer liber, cu respectarea tuturor măsurilor.
„Pentru perioada de după ieșirea de sub spectrul stării de urgență, ne gândim și analizăm situația din mai multe puncte de vedere: administrativ și artistic. Este foarte important ca în timpul acestor momente de izolare, când activitatea s-a translat în online, să ne gândim la ce vom face ulterior. În prima parte a izolării, colectivul Filarmonicii a lucrat aproape de două ori mai mult, încercând să păstreze obiectivele institituționale nealterate și, în același timp, preluând noi obiective și sarcini, cu toată greutatea adaptării la un nou mediu de desfășurare a activității. Adina Dombi – consultant artistic al Filarmonicii de Stat Sibiu a trebuit să convingă muzicienii să fie total dezinhibați în producțiile individuale sau de grup ONLINE, chiar dacă OFFLINE erau într-o totală inhibare (izolare) topografică la domiciliu. Între timp, Adina Dombi a anulat concertele programate și invitații din afara Sibiului, cazări etc. Ajutată de colega colaboratoare de la secretariarul muzical, au reușit și în puțin timp am început să fim organizați cu noi producții dedicate internetului”, povestește Cristian Lupeș, managerul Filarmonicii de Stat Sibiu.
Potrivit acestuia, Laurențiu Străuț – responsabil pentru Comunicarea și Relații Publice – a anulat comenzile de print pentru afișe, programe viitoare și a gândit o nouă formulă de comunicare cu publicul: cel tânăr pe Facebook și Instagram, cel matur prin Radio și TV.
„A redactat noi tipuri de comunicate de presă, a muncit intens pentru a deveni cât mai repede prima Filarmonică din România cu aplicație (pentru dispozitive smart) conectată organic la site. Colaboratoarea noastră Corina Oltean ne-a făcut tot marketing-ul social pe Facebook și online. Ne-a ridicat pagina de Facebook spre 5400 de like-uri, a amplificat postările ajungând și la patru zilnice. Am avut concerte live în fiecare joi și vineri, concerte educative luni, expoziții și concursuri cu teme muzicale. Ne mândrim cu statistici record pentru o Filarmonică românească. Totul a arătat frumos pentru că Loredana Bulgaru, graficianul Filarmonicii Sibiu, după ce terminase grafica și vizualul pentru luna martie și deja concepea grafica trimestrului III, a trebuit să abandoneze totul și să modifice complet conceptul pentru un nou tip de public și pentru un alt mediu, cel virtual. Astfel, a reușit să acopere toată zona de grafică și chiar animații pentru toate producțiile și ideile pe care le-am avut. Pe cei din orchestră i-ați văzut cu toții pe net cântând în grupruri virtuale sau individual, făcând lecții de muzică și prezentând instrumente. Nu vă mai povestesc despre infrastructura tehnică din spatele unei glume pe Facebook”, mai spune Lupeș.
Conform acestuia, muzicienii care cântă la instrumente de suflat sunt mult mai expuși, prin faptul că își folosesc intens aparatul respirator și sunt astfel mai vulnerabili. De asemenea, ei nu pot purta mască în timpul actului artistic.
În schimb, cordarii, percuționiștii, pianiștii, muzicienii cu harpa etc pot purta, teoretic, masca de protecție în timpul cântatului. „Totuși, efortul este destul de mare și este nevoie de o respirație bine oxigenată. S-a demonstrat, în această perioadă, că o astfel de formulă este posibilă și este aplicată de colective muzicale internaționale. De aceea, este necesar să ne gândim la formule instrumentale care să permită distanțarea și cântatul în grupuri restrânse. Specificul artistic face ca noi să ne desfășurăm activitatea împreună, pe scenă, în grupuri instrumentale de peste 60 de peroane, în funcție de lucrările muzicale abordate. Ne punem problema selectării lucrărilor muzicale care au nevoie de grupuri instrumentale mai mici, pentru a putea mări distanța dintre muzicieni și reduce riscul de îmbolnăvire. Mulți dintre colaboratorii noștri sunt invitați: dirijori, soliști sau muzicieni din orchestră. În cazul păstrării unora dintre restricțiile de deplasare, vom recurge și aici la măsuri alternative, de exemplu abordarea unor lucrări care nu au nevoie de colaboratori, sau în care putem avea soliști care provin din orchestra noastră. Noi oricum pregătisem astfel de programe pentru FITS 2020, care și-a anulat evenimentele „live”, dar le putem relua pentru o stagiune estivală. Cu siguranță pentru a evita aglomerările în spații inchise, va trebui să gândim concerte în aer liber, care vor necesita o infrastructură suplimentară celei existente: scenă outdoor, lumini, amplificare audio, etc. Astfel, vom putea oferi publicului, limitat ca număr conform reglementărilor viitoare, programe dedicate acestui nou tip viață artistică”, mai explică Lupeș.
Măsurile luate pentru combaterea COVID-19
Odată cu declanșarea epidemiei de COVID-19, a fost nevoie și la Filarmonica de Stat Sibiu de implementarea unor măsuri de distanțare fizică și socială.
Filarmonica de Stat Sibiu a suspendat colaborarea cu interpreții din străinătate, încă din 16 martie. Accesul în clădire a fost permis la cerere exclusiv angajaților FSS, în zone foarte clar delimitate. „Am dispus dezinfectarea periodică a tuturor suprafețelor din spațiile comune, am suspendat toate activitățile cu public la sediul instituției, am anulat sau amânat evenimente cu public la sediu sau în afara acestuia, am implementat activitatea de tip ”telemuncă”. Aceste măsuri au declanșat la rândul lor schimbări în ceea ce privește atât oferta de produse culturale, cât și consumul acestora. Prioritatea noastră a fost și este în continuare identificarea de noi canale de promovare a ofertei culturale, dar și de distribuție a produselor culturale”, precizează managerul Filarmonicii de Stat Sibiu.
În acest context, a fost lansată ”Stagiunea Online” pe site-ul propriu și pe pagina de Facebook a instituției, activitate care a presupus difuzarea în mediul online a unor înregistrări a celor mai reprezentative concerte din anii precedenți, dar și a unor producții muzicale realizate de către muzicieni în această perioadă, la domiciliul fiecăruia.
Totodată, a fost intensificat lucrul la realizarea unei aplicații a Filarmonicii, care va permite publicului să fie în contact direct și facil cu instituția, atât în această perioadă, dar mai ales atunci când lucrurile vor reîncepe să intre în normalitate.
„Pentru că oferta noastră culturală s-a mutat în mediul digital, am asistat la un transfer al consumului cultural din offline în online. Atât site-ul, cât mai ales pagina de facebook au înregistrat creșteri de audiență care au mers până la peste 300.000 de ”beneficiari” ai produselor noastre culturale”, conchide Lupeș.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect