Săptămâna modei care s-a deschis joi la New York va fi o incursiune într-o lume în permanentă schimbare, în care nu mai există certitudini și în care designerii consacrați predau ștafeta unor stiliști dornici de consacrare, relatează AFP.
Judecând după cifre, Fashion Week din New York este pe val: peste 80 de parade și prezentări în programul oficial și alte zeci în marginea evenimentului, 1.500 de jurnaliști acreditați și peste 100.000 de profesioniști ai modei sunt așteptați. Deși este o vitrină a pręt-a-porter, nu a colecțiilor haute couture, New York-ul devine un loc indispensabil pentru sectorul modei.
Impactul economic pentru acest oraș în cele două săptămâni anuale ale modei se ridică la 900 de milioane de dolari, potrivit unui recent raport. Dar în spatele acestor date brute, săptămâna se confruntă cu o criză existențială inedită. Presate de marele public dar și de consumatorii nerăbdători, multe case au decis să scoată la vânzare o parte din colecție imediat după prezentare. Tory Burch, Rebecca Minkoff și Diane von Furstenberg au rupt astfel tradiția decalării cu șase luni între prezentare și lansarea pe piață a colecției.
Citește mai mult pe agerpres.ro
La New York începe săptămâna modei cu designeri veterani și aspiranți dornici de consacrare
Publicitate




