10.2 C
Sibiu
luni, martie 31, 2025

Competenţe, aptitudini şi abilităţi

Cele mai citite

Majoritatea persoanelor care îşi întocmesc CV-ul nu acordă atenţie maximă acestei secţiuni, considerând-o mai puţin relevantă, mai mult formală. Aproape întotdeauna informaţiile de aici sunt copiate din diferite surse fără să fie gândite şi prezentate în mod original, rezultând astfel un CV slab, fără valoare, nepersonalizat. Tocmai această rubrică face diferenţa între candidaturi. Competenţele şi aptitudinile trebuie să fie atent corelate cu datele referitoare la educaţie şi traseu profesional. Pentru o candidatură credibilă, în dreptul fiecărei competenţe şi abilităţi pe care o scrieţi este necesar să treceţi şi contextul în care aţi dobândit-o. Recomand absolvenţilor, care nu au experienţă în muncă, să folosească la maxim această secţiune, pentru a-i transmite angajatorului ceea ce îi caracterizează, îi fac speciali şi potriviţi job-ului.
● Competenţele şi abilităţile organizatorice fac referire la capacitatea de a coordona activităţi, proiecte, evenimente, oameni, bugete. De obicei competenţele sunt dobândite prin studii, formări, ca suport al activităţii de management, dar existenţa lor nu implică obligatoriu şi abilităţi manageriale. ªi invers, pot exista manageri performanţi fără studii în domeniu. Indiferent de situaţie, vor fi prezentate circumstanţele în care au fost dobândite. Exemplu: „La SC… am condus timp de 5 ani o echipă alcătuită din 20 persoane”.
● Competenţele şi abilităţile sociale îi transmit angajatorului informaţii despre tot ceea ce vă sprijină pentru a vă integra şi munci într-un grup de oameni. De obicei, activitatea profesională asigură suport şi justificare. De exemplu: „Ca director de şcoală sunt o persoană înţelegătoare, cooperantă, persuasivă, capabilă a lucra în diferite medii, cu diferite persoane”. La această secţiune se mai pot trece: abilităţi de negociere, de mediere, de soluţionare a conflictelor, flexibilitate, consiliere etc.
● Competenţele şi abilităţile tehnice includ folosirea echipamentelor, a maşinilor, a aparaturii de birou, altele decât computerul. ªi aici este foarte important de precizat cum au fost dobândite: studii sau utilizare directă. În prezentarea lor nu utilizaţi termeni prea tehnici sau prea străini decât dacă sunteţi siguri că angajatorul îi cunoaşte, ori dacă au fost solicitaţi în anunţul de recrutare.
● Competenţele şi aptitudinile de utilizare a calculatorului se referă la cunoştinţele şi nivelul de utilizare a PC-ului dar şi la experienţa pe care o aveţi în utilizarea programelor, adăugând modul în care au fost dobândite (formare profesională sau context profesional). Este recomandat să corelaţi datele acestei secţiuni cu cerinţele postului şi nimic mai mult. De exemplu, un absolvent al Facultăţii de Calculatoare care aplică pentru un post de Director Vânzări, nu-şi va etala cunoştinţele din domeniul informaticii şi nivelul de cunoaştere, deoarece nu-l vor impresiona pe angajator, ci îl vor plictisi. Limitaţi-vă strict la cerinţele postului vacant. Gabriela Pleşca, Senior Recruiter HR, Formator specialist resurse umane & comunicare Centrul de formare profesională STAFF 2000 Aşteptăm cu deosebit interes întrebările dvs. pe adresa [email protected]

Publicitate
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: Căruță nesemnalizată în care se aflau 8 minori, spulberată de un camion pe DN 14

0 căruță în care se aflau doi adulți și 8 opt minori a fost lovită de un camion, luni...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect