Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a desfăşurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare în magazinele Lidl, în urma controalelor fiind aplicate amenzi de circa 7,5 milioane lei, conform unui comunicat al ANPC.
Au fost verificate 295 de locaţii din întreaga ţară, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat 757 amenzi contravenţionale, în valoare de circa 7,5 milioane lei şi 113 avertismente.
De asemenea comisarii ANPC au decis oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 120.000 lei, şi oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 23 puncte de lucru.
Ei au propus şi închiderea temporară a unităţii pe o perioadă de până la 6 luni pentru patru unităţi din judeţele Botoşani, Galaţi şi Giurgiu, pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru şapte puncte de lucru, din Regiunea Bucureşti-Ilfov, precum şi emiterea deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 43 unităţi.
Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, a fost aplicată unor puncte de lucru situate în judeţele Ilfov, Bihor, Maramureş, Cluj, Alba, Braşov, Mureş, Arad, Constanţa, Tulcea şi municipiul Bucureşti.
„‘Ciupitul la cântar’ a devenit o formă de comerţ. Ciudat este că niciodată nu se gândeşte nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul!
Dacă ştii că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puţin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar şi nu numai!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte al ANPC.
Printre cele mai importante abateri constatate de echipele de control se numără: comercializarea unor produse alimentare cu diferenţe de gramaj faţă de cel menţionat pe ambalaj, nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menţionată şi reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referinţă la raft pentru a rezulta avantajul specific al preţului pachetului promoţional; lipsa menţiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri), utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate, folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheaţă, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în ambalaj, comercializarea unor fructe şi legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menţionată calitatea I, condiţii de depozitare şi igienă necorespunzătoare, cu reziduuri şi rugină, surplus de gheaţă, reziduuri pe paviment, agregate de refrigerare neigienizate, depozitarea produselor în spaţiul destinat în temperatura neconformă, comercializarea unor produse fără a avea menţionat pe eticheta de la raft preţul pe unitatea de măsură, lipsa menţiunilor referitoare la ingredientele produselor şi la valoarea nutriţională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificaţie, folosirea unor spaţii de refrigerare şi de congelare neigienizate, comercializarea unor jucării fără a avea menţionate pe etichetă avertismentele legate de utilizare, comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită, prezentarea la vânzare a unor produse de panificaţie ca având în compoziţie ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao şi uleiul vegetale).