Institutul Național de Statistică a anunțat că în luna martie s-a înregistrat o creștere anuală de 5,6% a comerțului cu amănuntul, pe primul trimestru fiind înregistrată o creștere de peste 10 procente pentru mărfurile nealimentare. Comerțul din România a crescut permanent după impactul de anul trecut al carantinei naționale.
Potrivit statisticilor INS, analizate de Biziday, în luna martie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de luna precedentă cu 13,3%, serie brută, și cu 2,3% după ajustare. Faţă de martie 2020, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 5,6% (ajustat), în timp ce pe întreg trimestrul creșterea este de numai 0,8%.
Un declin s-a înregistrat la produsele alimentare, băuturi și tutun, care au scăzut cu 3% în primele trei luni și cu 5,7% în martie.
În primul trimestru, față de aceeași perioadă din 2020, afacerile cu produsele nealimentare au avut un avans de 10,8%. Totodată, în luna martie, creșterea a fost de aproape 17% față de aceeași perioadă din 2020.
Intepretarea datelor ține cont de faptul că magazinele nealimentare au fost închise în martie 2020, în timp ce magazinele alimentare au fost deschise și au înregistrat creșteri foarte mari în 2020, la instalarea carantinei.
Vânzările de carburanți au crescut cu 9,4% față de martie 2020, dar au încetinit (-2,1%) față de primul trimestru al anului trecut.
