4.2 C
Sibiu
joi, decembrie 11, 2025

De la o fabrică mică la un jucător cheie pe piața ambalajelor de carton

Cele mai citite

20 de ani de THIMM în România: De la o fabrică mică la un jucător cheie pe piața ambalajelor de carton – O poveste despre curaj, oameni și inovație

În urmă cu două decenii, în Șura Mică, lângă Sibiu, începea povestea unei fabrici care avea să schimbe standardele în industria ambalajelor. Anul 2005 marca înființarea firmei, iar 2006 ridicarea primei hale de producție. Pe atunci, totul se măsura în cifre modeste: 3.750 de metri pătrați și utilaje vechi. Astăzi, THIMM Packaging înseamnă peste 22.000 de metri pătrați spații de producție cu tehnologie de ultimă generație și 6.500 metri pătrați depozit produse finite dar și o echipă de peste 300 de oameni care livrează anual 90 de milioane de metri pătrați de carton.

THIMM Packaging

Dar dincolo de cifre, acești 20 de ani sunt despre o transformare culturală și despre oameni care au refuzat să accepte sintagma „nu se poate”.

Începuturile și cercul Vicios

Pentru Vasile Sărac, actualul Director General, povestea la THIMM a început în martie 2009, într-un moment critic. Fabrica exista, dar vânzările stagnau.

Vasile Sărac, directorul general THIMM Packaging

 „Eram o firmă mică, cu utilaje vechi (…). Principala problemă era cercul vicios în care ne învârteam: partea românească susținea că e nevoie de o mașină de carton ca să crească vânzările, iar partea germană zicea că mașina vine doar când atingem un anumit nivel al vânzărilor”,

își amintește Vasile Sărac
Publicitate

În acel moment, se vindeau doar 4 milioane de metri pătrați pe an. Soluția a fost o schimbare radicală de strategie: formarea unei echipe de vânzări agresive (așa-numiții „vânători”), plătită pe performanță, și un focus total pe client. Rezultatele au fost spectaculoase: o creștere de 40% în doar șase luni și o dublare a vânzărilor în 2010.

Acest succes a deblocat primele investiții germane: nu marele utilaj mult visat, ci utilaje de conversie care au permis echipei să demonstreze că se poate.

Oamenii din spatele cifrelor

Dacă vânzările au fost motorul, iar utilajele coloana vertebrală, sufletul THIMM Sibiu este dat de echipa sa. Directorul General Vasile Sărac a mărturisit că, la început, a trebuit să lupte cu o „atmosferă destul de închisă, în care oamenii veneau la muncă doar ca să treacă timpul”. Transformarea într-o organizație agilă și deschisă a fost, de fapt, miza culturală a ultimilor 15 ani.

Perspectiva Resurselor Umane validează și formalizează această transformare.

„Am găsit o companie cu o loialitate fantastică. Avem mulți colegi care sunt de la înființare, de 20 de ani, iar asta e cea mai mare dovadă de stabilitate și cultură”,

explică Monika Barabas, Director Resurse Umane, cu o vechime în companie de 11 ani.
Monika Barabas, Director Resurse Umane

Ea subliniază că acești angajați seniori nu au fost păstrați doar prin stabilitate financiară, ci prin respect și meritocrație. Managementul aplică o politică de ușă deschisă, în care oamenii sunt ascultați, indiferent de funcție. Acest lucru duce la acea „deschidere” resimțită la toate nivelurile.

Un sentiment confirmat și de Iancu Bunea, Administrator Resurse Umane, care a venit în echipă ulterior. El mărturisește că, la interviu, a simțit un „vibe care efectiv m-a făcut să zic: ‘Aici mă duc’”. Această cultură a încrederii elimină frica de a greși:

„De-a lungul timpului s-a creat o paradigmă, suntem deschiși și înțelegători: ‘Vino la noi cu orice problemă. Ți-o explicăm de 10 ori. Vino de 10 ori. Ți-o explicăm și a 11-a oară, fără nicio problemă, până înțelegi’”,

explică Iancu.
Iancu Bunea, Administrator Resurse Umane,

În ciuda stabilității, provocările viitorului sunt concentrate tot în zona umană. Pe măsură ce economia Sibiului se dezvoltă, iar utilajele devin mai complexe (post-investiția din 2019), cea mai mare misiune a departamentului HR este recrutarea și formarea de specialiști.

„Nu mai găsim ușor oameni calificați în piață, așa că ne concentrăm pe dezvoltarea internă. Vrem să ne creștem noi specialiștii, oferind un loc de muncă sigur, sincer și stabil, într-o fabrică modernă”,

afirmă Directorul HR.

Acest mediu a reușit să creeze o loialitate atât de puternică încât, așa cum mărturisește Administratorul HR, colectivul a ajuns să fie mai important decât banii.

Succesul operațional a fost dublat de o schimbare de mentalitate. Vasile Sărac povestește că, la început,

„Oamenii mi se părea mie că nu încearcă să găsească soluții și că nu vin cumva cu inima deschisă la lucru. Și am schimbat lucrul ăsta. Uneori schimbând oamenii. În general cu oameni cu atitudine pozitivă, oameni care vor să facă. Sau de mai multe ori a fost cazul când oamenii s-au adaptat la nou, să zic așa, și au mers în direcția bună. Oamenii comunică ușor aici la noi în firmă. Comunică bine unii cu alții, comunică direct și luăm decizii repede. „. Transformarea într-o organizație deschisă, unde comunicarea este directă, a fost cheia.

În fabrică, zona de lucru manual

Momentul Independenței – marea tehnologizare

Anul 2013 a marcat un punct de cotitură istoric: instalarea primei mașini de produs carton. Până atunci, compania cumpăra materia primă de la concurență, o situație care devenise nesustenabilă.

 „În august 2013 am produs prima coală de carton aici. Era o mașină uzată, adusă din Germania, dar ne-a oferit independența”, explică Directorul General.

Adevărata revoluție a venit însă în 2019, odată cu instalarea noii mașini de carton, un utilaj performant de 2,8 metri lățime, unic în România la acel moment. Această investiție a transformat fabrica din Sibiu în cea mai profitabilă unitate din grupul internațional.

La Dezvoltare, într-o echipă compusă cu preponderență din bărbați se remarcă singura femeie, proiectantul Corina Dăncăneț, cu 6,5 ani vechime la Thimm care se declară extrem de mulțumită și entuziasmată de locul de muncă, evidențiind faptul că activitatea este „super interesantă” și implică „proiecte noi, challenge-uri noi”, nicio zi nefiind la fel. De asemenea, ea remarcă o creștere masivă a fabricii în ultimii șase ani, de la oameni și utilaje până la producție.

Corina Dăncăneț, proiectant

În mijlocul fabricii e agitație mare, uilaje care funcționează la viteze mari, roboți care transportă materia primă și produsele finite, stive mari cu plăci de carton dar și zone speciale unde echipe mixte fac anumite operațiuni unde e musai nevoie de mâna fină a omului. La unul dintre utilaje îl găsim pe Daniel, operator principal cu o experiență de 19 ani în companie care își exprimă satisfacția deplină:

Sunt foarte mulțumit cu ce fac și cu evoluția mea. Avem o echipă bună!

Daniel, operator principal cu o experiență de 19 ani în companie

Stabilitate și viitor

Astăzi, THIMM Sibiu deține o cotă de piață de aproximativ 10%, într-o industrie competitivă unde costurile de transport sunt critice. Cu o capacitate de producție de 165 milioane mp și investiții recente (2024) în utilaje de conversie subvenționate de stat, viitorul arată promițător.

Directorul Economic, Nicoleta Veseli,  a fost martorul direct al întregii evoluții a companiei, fiind angajată de la înființare (2005) prin transfer, ceea ce oferă o perspectivă profundă asupra creșterii și modernizării.

„Eu am început activitatea de la început, de când s-a înființat firma, din 2005… Am avut de a face cu o creștere spectaculoasă, nu numai din punct de vedere a cifrei de afaceri, ci și din punct de vedere al colectivului.”

Directorul Economic, Nicoleta Veseli
Directorul Economic, Nicoleta Veseli,  a fost martorul direct al întregii evoluții a companiei

Evoluția a fost marcată de o creștere spectaculoasă în cifră de afaceri și de modernizare continuă, inclusiv prin implementarea de softuri și adaptarea la cerințele acționarului german, reflectată și în îmbunătățirea spațiilor de lucru (birouri mai mari).

„Vectorul principal a fost echipa de vânzări, s-o luăm așa, dar nu poate să facă echipa de vânzări nimic fără finanțări, fără echipamente noi și fără suportul tuturor celorlalți colegi.”

ne spune Nicoleta cu mândrie

Proprietate germană, suflet românesc

După 20 de ani, compania a ajuns la maturitate. Nu mai este mica firmă care se lupta pentru supraviețuire, ci un jucător strategic în regiune, livrând în proporție de 95% pe piața locală, dar și în Ungaria sau Serbia.

Secretul longevității?

„Să ne ținem cuvântul față de clienți. Afacerile sunt făcute tot de către noi, oamenii”,

conchide Vasile Sărac.

Cu steagul Germaniei și cel al României fluturând la intrare, fabrica din Sibiu demonstrează că tehnologia vestică și ingeniozitatea locală fac casă bună împreună, pregătite pentru următorii 20 de ani de creștere.

Îți mulțumim pentru că ai ales să te informezi din Sibiu 100%. Dacă vrei să afli și mai multe povești, interviuri și vești bune în fiecare zi, susține-ne cu o recenzie – dă click AICI

Publicitate
spot_img
Cick
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: Caz de LEPRĂ confirmat în România. Ultimul a fost înregistrat în 1981

Ministerul Sănătății a confirmat, miercuri, un caz de lepră (boala Hansen) în România, iar alte trei cazuri sunt în...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect