Emag, magazin online cu sediul în România, cu prezență și pe piața din Ungaria, a fost amendată de autoritățile din țara vecină pentru „fapte incorecte”, comise pe platformă de vânzători.
Autoritatea de Concurență din Ungaria a amendat Emag cu 200 de milioane de forinți, la care se adaugă plata unei compensații de 11,2 milioane de euro (4 miliarde forinți) către clienți și comercianți, la finalul unei anchete care a vizat practici de gestionare a sute de vânzători din platforma eMAG și s-a constatat că ar exista fapte incorecte, potrivit Profit.ro
După cum relatează sirsele citate, ancheta s-a desfășurat retroactiv, până în 2014. Emag a fost amendată și în România, cu 6,7 milioane euro, pentru abuz de poziție dominantă.
În Ungaria, autoritatea de concurență susține că nu ar fi fost elaborate reguli interne în timpul campaniilor de reducere care să asigure un preț cu adevărat diminuat al produsului și faptul că prețul inițial al produselor reflectă cu adevărat prețul anterior al acestora, cel de dinainte de “reducere”. Autoritățile maghiare au anunțat că Dante International, compania care operează Emag, a acceptat decizia și va plăti amenda, De asemenea, va oferi tuturor clienților săi un cupon în valoare de 3.000 forinți (circa 8 euro), în valoare totală de cel puțin 1 miliard forinți (2,8 milioane euro).
Emag a fost acuzată în nenumărate rânduri de clienți că manipulează prețurile afișate cu ocazia diferitelor campanii, pentru a simula reducerile prețurilor în timpul respectivelor campanii, în relaitate fiind consemnate chiar creșteri ale unor prețuri, față de perioadele anterioare.