3.1 C
Sibiu
luni, noiembrie 25, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

FOTO-REPORTAJ Mall-ul de lângă gară va fi inaugurat în octombrie. Primul magazin deschis va fi supermarketul

Cele mai citite

Lucrările la primul mall din orașul Sibiu au prins viteză, iar vremea bună le permite proprietarilor să programeze deschiderea în luna octombrie. Muncitorii au toți termen ca, la 30 septembrie, să termine mall-ul, iar supermarketul de la parter va fi inaugurat primul.
Construcția mall-ului Festival Shopping din Sibiu a întrat într-o fază avansată, fiind din ce în ce mai vizibile formele viitoarei clădiri. În timp ce partea de betoane se apropie de sfârșit, echipele care montează instalațiile au început deja să lucreze. „La 30 septembrie trebuie să predăm instalațiile către proprietar. Acum, că vremea ne permite, vom accelera activitatea.”, ne-a explicat șeful echipei de instalatori. S-a intrat pe străzile Lector și Fabricii, fiind ocupate fronturile de pe aceste străzi. Cei de la firma care produce structurile de beton sunt și mai optimiști: „Noi o să terminăm primii. Avem elemente și de la fabrica din Cristian, dar și de la Ploiești și București. Alea de 60 de metri nu se pot produce aici, sunt prea complicate. E mai greu cu transportul . Și costă mult autorizațiile de transport”. Îl întreb cât de mare va fi mall-ul. „Va fi cel mai mare din țară!”. Nu-l cred și îi cer detalii. „Da, da, și al treilea din lume. Nu vedeți ce suprafață are?” Îmi arată și primele spații ce vor fi gata. „Aici o să fie magazinul mare. Supermarket. Acolo o să fie cinema, în partea aia”. Se întoarce la lucru. „O să terminăm și apoi mergem la următorul”.
Adevărul este că mall-ul Festival va fi unul dintre cele mai mari din România, în niciun caz cel mai mare, nici măcar din portofoliul NEPI. Are, într-adevăr, o suprafață uriașă construită, pe un teren de peste 3 hectare. Construcția propriu-zisă va avea 135 de magazine și 42.400 de metri pătrați de suprafețe închiriate. Prețul mediu estimat pe metru pătrat de spațiu va fi undeva în jurul valorii de 16 euro pe metru pătrat.

NEPI Rockcastle a estimat o investiție de 100 de milioane de euro, după cum reiese din datele companiei publicate pe site-ul propriu. Proiectul a fost cumpărat de NEPI de la Primavera Development, pentru suma de 21 de milioane de euro. După cum a anunțat NEPI, mall-ul Festival va avea branduri celebre în rândul magazinelor sale, printre acestea numărându-se Zara, Bershla, Massimo Dutti, Oysho, Pull & Bear, Stradivarius, toate aparținând grupului Inditex, dar și H&M și New Yorker, care sunt deja prezente în oraș, în Sibiu Shopping City. Hipermarketul mall-ului va fi Kaufland, care va avea primul său magazin în cadrul unui mall. Zona de cinema va fi asigurată de CineGold, care va avea 8 săli de vizionare. Mall-ul va avea 1.800 locuri de parcare, inclusiv pe acoperiș, unde va fi amenajată o zonă de spațiu verde, un amfiteatru și terasă pentru restaurantele din mall.
NEPI mizează pe o populație de 162.000 de locuitori aflată la circa 15 minute de mall, care ajunge până la 267.000 de locuitori la o distanță de maxim 45 de minute de mall.
Potrivit estimărilor companiei, valoarea chiriilor încasate se va ridica la 8 milioane de euro, ceea ce înseamnă că un magazin va avea o chirie medie de aproximativ 5.000 de euro pe lună. Calculul pe suprafața închiriată arată o medie de 16 euro pe metru pătrat.
NEPI Rockcastle a început, între timp, inaugurarea zonei extinse din Shopping City, care a fost mărit cu aproape 10.000 de metri pătrați, în urma unei investiții de peste 35 de milioane de euro. Noua zonă va avea un nivel nou, unde vor fi regăsite restaurante de tip fast food. De asemenea, este pregătită o zonă de cinema.
Valoarea estimată a chiriei încasate după finalizare a fost estimată de NEPI la 2 milioane de euro.
Rezultatele financiare ale NEPI Rockcastle pe 2018 evidențiază dividende în valoare totală de 152.366.053,56 euro, cu 26,37 euro dividend pe acțiune.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

„Legionar”, cel mai căutat cuvânt pe DEX online în noaptea alegerilor. Ce alte cuvinte au mai fost căutate

„Legionar” a fost cel mai căutat cuvânt de către români, în noaptea de duminică spre luni, conform unei indexări...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect