14.1 C
Sibiu
joi, martie 13, 2025

Greşeli ale managerilor pe timpul crizei

Cele mai citite

Puterea exemplului stă la baza relaţiei manager –angajat pentru o activitate eficientă în timpul crizei.Acum, mai mult decât în oricare altă perioadă este necesar ca angajaţii să simtă dedicarea managerului pentru a fi motivaţi să depăşească perioada economică dificilă. Dacă am încerca să prezentăm calităţile pe care ar trebui să le aibe un manager ideal în perioada actuală, am fi tentaţi să începem să enumerăm: profesionist, înţelegător, imparţial, interesat de subalterni etc., dar de fapt, uităm că managerii de succes sunt cei care înregistrează performanţe, iar aceste performanţe sunt obţinute prin efortul angajaţilor. Deci accentul nu trebuie pus pe calităţile individuale ale şefului, ci pe maniera în care el poate organiza oamenii, şi îi poate mobiliza astfel încât organizaţia să-şi atingă scopul. În special în situaţiile dificile, de criză, managerul trebuie să ştie că organizaţia rezistă tocmai datorită efortului fiecărui salariat de a-şi realiza sarcinile şi în astfel de condiţii. De aceea nu este greşit ca managerul să asculte punctele de vedere ale angajaţilor, ori să se consulte cu grupul atunci când ia o decizie, chiar dacă ideile emise de subalterni nu sunt în concordanţă cu decizia adoptată. În esenţă, angajaţii vor să fie susţinuţi, vor să ştie şi vor să fie siguri că eforturile lor suplimentare sunt apreciate. Ce pot crede angajaţii atunci când şeful lor pleacă în fiecare zi cu 2 ore înainte de încheierea programului după ce s-a decis prestarea orelor suplimentare peste program fără a fi plătite? ªi mai grav, şeful îi sună de la sala de sport pentru a-i verifica dacă sunt la program. Mulţi manageri cred în continuare că rolul lor este acela de a controla şi a critica permanent angajaţii. Puţini au curajul să petreacă mai mult alături de subordonaţi, preferând să rămână în scaunul lor, pentru că acesta le dă putere, iar atunci când coboară din el se simt foarte mici. Angajaţii vor accepta mai uşor schimbările din organizaţie cu ocazia crizei dacă sunt consultaţi în prealabil. Ei vor avea impresia că deţin măcar o parte din control, ceea ce îi face mai puţin rezistenţi la schimbare. Cea mai preţuită calitate a unui şef în circumstanţele actuale este abilitatea lui de a-i determina pe ceilalţi din echipa sa să aibă succes, iar evaluarea managerială să se poată face după performanţele şi realizările subordonaţilor săi. Când aceştia obţin rezultate deosebite, cel mai important este evidenţierea acestor merite. Această metodă, înseamnă implicare managerială şi motivarea salariaţilor. Chiar şi fără bani, este una dintre cele mai eficiente soluţii pentru ca un manager să-şi atingă scopul. Aş încheia cu ideea că de fapt un manager care este cu adevărat eficient, exploatează în sensul cel mai bun criza, considerând-o unica oportunitate pentru business-ul pe care îl conduce pentru o creştere. Este o mare provocare la adresa inteligenţei şi competenţei manageriale de a găsi soluţii şi variante astfel încât să transforme criza economică într-un avantaj competitiv. De fapt este momentul oportun pentru managerii care au curaj, viziune şi imaginaţie, ori pentru cei care au chiar puterea răsturnărilor de situaţie. Aşa văd eu lucrurile. Gabriela Pleşca, Senior Recruiter HR, Formator specialist resurse umane & comunicare Centrul de formare profesională STAFF 2000 Aşteptăm cu deosebit interes întrebările dvs. pe adresa [email protected]

Publicitate
Ultimele știri

 Dorian Popa, la Sibiu cu Caravana ,,Mentorii”

Aseară, la lansarea în Sibiu, la Cine Gold, a filmului ,,Mentorii”, în regia lui Adrian Tapciuc, au fost prezenți...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect