Dacia a prezentat în premieră noul Jogger, un crossover compact, cu șapte locuri, ce va fi lansat oficial la Munchen și va fi disponibil de anul viitor.
Dacia Jogger a fost creat de constructorul român pentru a înlocui vechile modele Lodgy și Logan MCV, având trăsături preluate din mai multe segmente, de la MPV, la break sau SUV. Aspectul acestui model este unul de SUV, cu protecții laterale ale pasajelor roților, cu o gardă la sol de 20 cm și cu spațiu pentru pasageri și bagaje specific clasei compacte.
Designul preia o serie de elemente de la Sandero ș Logan dar are o linie complet nouă, dată de spatele înalt, care permite îmbarcarea a 3 + 2 (opțional) pasageri, plus bagaje.
Lungimea este de 4,55 metri, fiind cea mai lungă Dacia, cu un ampatament foarte mare, 2,89 metri, specific mașinilor din clasa medie. Înălțimea crește la 1,63 metri, oferind spațiu suplimentar în zona capului pentru pasagerii din spate. Lățimea este singura care rămâne ca la Sandero, 1,78 metri. Portbagajul are o înălțime de 66 cm, o lățime între pasajele roților de un metru, precum și o lungime de 1,15 metri. Aici au fost amplasate două scaune independente, astfel că mașina poate fi comandată, opțional, în configurația cu șapte locuri. Volumul portbagajului cu toate scaunele pe locul lor este de numai 160 de litri, o valoare acceptabilă pentru călătorii scurte. Cele două scaune se pot rabata însă, și chiar se pot demonta, pentru a fi scoase afară, iar în acest caz volumul crește până la 712 litri, iar dacă se rabatează și scaunele din rândul al doilea, volumul urcă la 1.819 litri, unul generos specific unui LCV. Varianta cu 5 locuri are un volum al portbagajului standard de 842 litri.
La capitolul motoare, nu există niciun diesel, la fel ca și pe celelalte modele Dacia, dar avem un nou motor pe benzină, TCe 110, un turbo cu injecție directă, de 1.0 litri, cu o putere de 110 CP. Are un cuplu maxim de 200 Nm (la 2900 rpm) și este însoțit de o cutie manuală în șase trepte.
Al doilea motor oferit este ECO-G 100, un motor dual, benzină – GPL, cunoscut deja de pe celelalte modele și care oferă două caracteristici importante: un consum redus, pentru un motor pe benzină, și o autonomie extrem de mare. Acesta are o putere de 100 CP, poate fi alimentat atât cu benzină, cât și cu GPL, iar comutarea între cei doi combustibili se face din mers, cu ajutorul unui buton, fără alte manevre complicate. În total, sunt 90 de litri de carburant (rezervorul GPL se află în locul roții de rezervă), care apropie de 1.000 km autonomia mașinii. Consumul pe benzină este de 7,6 litri/100 km, iar cel pe GPL este ceva mai mare, dar cu un cost mai mic de alimentare.
Noutatea cea mai importantă va fi motorul hibrid, primul din istoria Dacia, care va fi disponibil abia în 2023. Este vorba despre un E-Tech, de la Renault, cu o capacitate de 1.6 litri, cu motoare electrice separate, unul pentru propulsie, altul ca starter, propulsia fiind controlată prin intermediul unei cutii multi-mod, fără ambreiaj. Energia este recuperată și folosită pentru propulsie de o baterie de 1,2 kWh, pe 230 V, care permite rularea în zonele urbane exclusiv electric în circa 80% din timp. În acest fel, consumul mașinii scade cu 40% raportat la consumul unui motor pe benzină de 1.6 litri. Ceea ce este de remarcat este faptul că mașina pleacă de pe loc întotdeauna în regim electric, transmisia este automatizată complet, astfel că nu este necesară intervenția șoferului, care are în schimb opțiunea de a alege modul de rulare, pentru a economisi energie.
La capitolul siguranță, va dispune de AEB, frânarea de urgență care există și pe Sandero.
Noul Dacia Jogger va putea fi comandat începând din noiembrie, iar primele livrări se vor face începând din luna februarie 2022. Prețurile vor începe în jurul sumei de 15.000 de euro, după cum au anunțat reprezentanții Dacia.