Luna martie a acestui an a însemnat continuarea activităților de instruire și de cercetare a elevilor de la Liceul Teoretic „Axente Sever” Mediaș implicați în proiectul Puchra. Cele mai multe activități s-au desfășurat in zilele de marți, miercuri și joi ale lunii martie, cu participarea fizică a echipei de proiect formată din elevi ai claselor a IX-a și a X-a, după incheierea orelor în format online.
Luna trecută s-a desfășurat cursul dedicat reporterilor in domeniul științelor. Profesorul Constantin Schiau a sintetizat Manualul tânărului reporter dedicat reporterilor PULCHRA și principiile care stau la baza jurnalismului modern și a disemninării informațiilor. Nu au lipsit nici activitățile necesare creării materiualului final al unui reporter, precum „Copacul Intrebărilor”, „Bulgărele de zăpadă”, „6 Formule de intrebări” și „Ce am aflat deja”, aceasta din urmă având și în domeniul didactic echivalentul unei metode de predare denumită „Știu / Vreau să știu / Am invățat”.
O altă zi a fost dedicată predării cursului de cercetare. Profesoarele Delia Duma, Lenuța Moldovan și Anamaria Agîrbiceanu au sintetizat materialele destinate cursului de cercetare și metodele folosite in cercetare, pornind de la simplu („cum poate fi definită cercetarea”) spre complex. Ulterior echipa de proiect a parcurs elementele teoretice ale procesului de cercetare și a participat și la aspecte practice ale cercetării, atât în cazul metodei „Sfoara” cât și prin măsurarea temperaturilor în diverse puncte ale liceului medieșean.
Un pas înainte în direcția cercetărilor echipei proiectului PULCHRA a fost montarea colectorului de praf. Într-o primă fază, la sfârșitul lunii februarie tinerele cercetătoare de la Liceul Teoretic „Axente Sever” au asamblat stația meteorologică și au vopsit țeava de susținere a acesteia. Ulterior, cu sprijinul administratorului liceului, elevele axentiste au montat colectorul de praf în curtea liceului și de atunci efectuează săptămânal măsurători atât ale temperaturii cât și ale cantităților de praf acumulate.