Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a şi aVI-a debutează săptămâna viitoare. Primii care intră în focul examenelor sunt elevii de clasa a VI-a. 3.868 de elevi de clasa a VI-a, din judeţul Sibiu, vor susţine luni, 23 mai 2016, proba scrisă la Limbă și comunicare. Proba scrisă la Matematică și Ştiințe ale naturii pentru elevii de clasa a VI-a va avea loc pe 24 mai 2016. Elevii de clasa a IV-a, în număr de 4.184, vor susține, în 30 mai, proba la Limba română, în 31 mai — Matematica, iar în 2 iunie — Limba maternă. Ultimii care vor susține evaluarea sunt cei 4.226 de elevii din clasa a II-a. Aceștia încep examenele în 6 iunie. Potrivit metodologiei, sălile în care se susțin evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt, de regulă, sălile în care elevii își desfășoară activitatea în mod curent. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi. Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a II-a, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a IV-a și tot de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a VI-a.
„Testele vor fi evaluate în cadrul unităților de învățământ de cadrele didactice care predau în respectivele școli. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învățământ este insuficient, președintele Comisiei de organizare și de administrare a evaluărilor din respectiva unitate de învățământ solicită comisiei județene nominalizarea unor cadre didactice din alte școli. Înainte de începerea procesului de evaluare, președintele din centrul de evaluare are obligația de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori” conform metodologiei, anunță reprezentanții Inspectoratului Școlar Sibiu.
Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum și alte informații referitoare la evaluare sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic.
Rezultatele obținute la aceste evaluări nu se vor trece în catalogul clasei și vor fi valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.