Ministrul Educației, Ligia Deca, a adus în discuție alternativele existente la meditațiile plătite pentru pregătirea elevilor, subliniind că în multe cazuri, suprapregătirea nu reprezintă neapărat soluția ideală.
Potrivit acesteia, în loc de a recurge imediat la meditații costisitoare, părinții ar trebui să exploreze resursele oferite de școală și să colaboreze cu profesorii și consilierii școlari pentru a înțelege nevoile reale ale copiilor lor.
„Faptul că avem copii care iau notă mare la Evaluarea Națională fără să fie meditați este o dovadă că nu avem nevoie de pregătire suplimentară întotdeauna. Nu spun că uneori nu este nevoie de o personalizare, dar aș prefera ca părinții să solicite acest lucru școlii, decât să încerce să suplinească cu costuri suplimentare. Haideți să cerem de la școală ce ne dorim și apoi să vedem dacă poate să ne ofere și să luăm alte măsuri, nu să căutăm automat în altă parte”, a declarat Ligia Deca într-un interviu acordat pentru stiripesurse.ro.
Cât despre meditațiile plătite, ministrul Educației susține că pregătirea excesivă pentru examene nu ajută întotdeauna, motiv pentru care recomandă o discuție cu un consilier școlar.
„Am văzut și multe excese, copii care au mai mulți meditatori. Mie mi se pare că nu faci altceva decât să induci o nesiguranță și o presiune suplimentară. Acolo trebuie discutat cu profesorii de la clasă, pentru a înțelege foarte clar care este nevoia reală de pregătire suplimentară. Pentru că sunt convinsă că majoritatea copiilor, dacă vin la ore, dacă folosesc oportunitățile de formare suplimentară sau de recapitulare, de consolidare pe care le oferă școala, și dacă există un dialog între familie și cadrul didactic, nu ar avea nevoie de acest instrument. (…) În ceea ce privește meditațiile, cred că noi ca părinți trebuie să fim foarte sensibili la ce are nevoie copilul nostru. Din acest punct de vedere aș recomanda și discuția cu un consilier școlar, pentru că nu întotdeauna suprapregătirea ajută”, a mai spus ministrul Educației.