Un manual pentru elevii de clasa a V-a conține o lecție extrem de controversată, în care părinții sunt descriși ca fiind opresori ai copiilor, iar fuga de acasă este sugerată ca o soluție unică.
Este vorba despre manualul de educație socială pentru clasa a V-a, publicat de Editura Litera, care a fost elaborat de un colectiv format din Liliana Zascheievici, Nicoleta-Laura Crețu, Tamara Mănatu, Elena Nedelcu și Maria-Dorina Stoica.
La sfârșitul manualului, elevilor li se oferă două scenarii pentru piese de teatru educaționale.
În primul dintre acestea, o tânără pe nume Maria joacă rolul „oprimatei”, deoarece tatăl ei, caracterizat ca „opresor”, se opune dorinței ei de a frecventa un liceu din oraș.
Finalul poveștii dezvăluie planul Mariei și al surorii sale, care este deja căsătorită, de a fugi împreună de acasă.
În cel de-al doilea scenariu, un băiat numit Andrei se simte „oprimat” deoarece mama sa, descrisă ca „opresor”, nu-i permite să își urmeze visul de a deveni chitarist, dorind în schimb să se pregătească pentru a deveni medic.
La final, tatăl lui Andrei, care s-a separat anterior de mama lui, îl invită să se mute la el, dezvăluindu-i că a părăsit și el căminul din cauza conflictelor cu soția și soacra, scrie evz.ro.
De asemenea, în același manual, elevii sunt încurajați să citească două articole de ziar, unul provenind de la Click și celălalt de la Vice, care abordează tema exploatării muncii infantile.
Aceste articole prezintă evenimente cu un puternic impact emoțional, în special asupra copiilor cu vârste între zece și 11 ani, potrivit știripesurse.ro.