Astăzi, 29 martie s-a încheiat prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare cu afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul Inspectoratului Școlar a candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși după prima etapă. 26 de cereri de înscriere au rămas să fie soluționate în etapa viitoare.
Conform informațiilor de pe site-ul ISJ Sibiu, 3.462 de copii au fost înscriși în clasa pregătitoare, iar 855 de locuri au rămas libere în școlile din județ după acestă prima etapă. Dintre acestea, 164 de locuri sunt în municipul Sibiu. De asemenea, 8 locuri au rămas libere la Școala Româno-Finlandeză din Sibiu. Școlile în care au mai rămas locuri libere le găsiți AICI.
Cea de-a doua etapă de înscriere începe luni, 1 aprilie prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile.
În perioada 2 – 8 aprilie se depun cererile-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă. Tot în această perioadă se vor valida și cererile-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.
În perioada 8 -10 aprilie se procesează la nivelul unităților de învățământ aceste cereri și se aplică procedura specifică elaborată de Inspectoratul Școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile.
Cea de-a doua etapă de înscriere se încheie în 11 aprilie cu afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.
În perioada 12 –19 aprilie toate datele se centralizează și se soluționează de către Inspectoratul Școlar cererile pentru copii care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ și a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului.